E-handeln fortsätter att casha in – Mio växte med 16% 2016

“Vi är nöjda men långt ifrån mätta”, säger Mio:s VD Björn Lindblad.

Så sent som i december kunde vi berätta att möbelföretaget Mio haft digitala order för 200 miljoner sedan de startade sin e-handel 2013.

"En fantastisk utveckling" av e-handeln

Nu visar det sig att e-handeln även bidragit till det goda årsresultatet för 2016, som landar på en omsättningsökning med 16 procent.

Annons

- Vi har aldrig i Mios drygt 50-åriga historia inspirerat och förnyat så många hem som vi gjorde år 2016. Vi har heller aldrig haft så många besökare i butik och vi ser hur bra våra fysiska butiker samverkar med e-handeln som haft en fantastisk utveckling sedan den startades för tre år sedan, säger Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

"En avgörande faktor"

Och företaget pekar själva ut orsaken: Konceptet med att få e-handeln att samverka med de fysiska butikerna har varit helt avgörande för framgångarna.

- Mio ser den totala kundupplevelsen, och att möta kunden där och när hen vill genom fysiska butiker och e-handel, som en avgörande faktor för framgångarna, skriver de i pressmeddelandet.

Företaget meddelar också att 2017 börjat bra med en ökning i januari på 11 procent. Detta efter ett starkt december där omsättningen ökade med 21 procent. Det innebär att företaget nu haft organisk tillväxt i hela 60 månader i rad, alltså varje månad de senaste fem åren.

Annons