Annons

E-handlare och influencer i unikt doftsamarbete

E-handlare och influencer i unikt doftsamarbete

2018-05-03 07:00

"Vårt första parfymsamarbete".

E-handlare plus influencers är lika med sant. Åtminstone om man ska döma av den senaste trenden som går ut på att e-handlare inte bara låter influencers visa upp företagets produkter, utan också delta i produktionen.

LÄS ÄVEN: Nu släpper e-handlarna in influencers i produktionen

Den senaste e-handlaren att hoppa på det populära produktions- och marknadsföringsupplägget är NordicFeel, som nu inleder ett samarbete med influencern och TV-profilen Bianca Ingrosso. Enligt ett pressmeddelande har Ingrosso utsetts till NordicFeels ambassadör 2018.

Annons
Annons

"Kommer att inspirera kunder och följare"

Det innebär att hon bland annat ska släppa en parfym som hon och “en fransk parfymmakare” har tagit fram tillsammans med NordicFeel.

- Vi är väldigt stolta över att få göra vårt första parfymsamarbete tillsammans med Bianca. För oss är det viktigt att skapa ett samarbete som speglar Biancas intresse för skönhet men som även genomsyrar NordicFeels största produktgrupp - doft. Vi är övertygade om att Biancas härliga personlighet och passion för parfym kommer att inspirera våra kunder och följare, säger Annie Mourad, försäljnings- och marknadschef på NordicFeel, i en kommentar.

Parfymen, som har fått namnet Lei, kommer endast att säljas på NordicFeel. Startskottet för försäljningen går den 15 maj, men det ska gå att förboka parfymen från och med den 8 maj.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Annons
Annons
Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

En till stor e-handlare hoppar på AR-trenden

En till stor e-handlare hoppar på AR-trenden

Sålt växthus i 32 år - ska nu sälja via Augmented Reality.

Annons
Annons
EU röstade ja till starkt kritiserad ny upphovsrättslag

EU röstade ja till starkt kritiserad ny upphovsrättslag

Som kan bryta mot befintlig lagstiftning.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta