Annons

E-handlare och influencer i unikt doftsamarbete

E-handlare och influencer i unikt doftsamarbete

2018-05-03 07:00

"Vårt första parfymsamarbete".

E-handlare plus influencers är lika med sant. Åtminstone om man ska döma av den senaste trenden som går ut på att e-handlare inte bara låter influencers visa upp företagets produkter, utan också delta i produktionen.

LÄS ÄVEN: Nu släpper e-handlarna in influencers i produktionen

Den senaste e-handlaren att hoppa på det populära produktions- och marknadsföringsupplägget är NordicFeel, som nu inleder ett samarbete med influencern och TV-profilen Bianca Ingrosso. Enligt ett pressmeddelande har Ingrosso utsetts till NordicFeels ambassadör 2018.

Annons
Annons

"Kommer att inspirera kunder och följare"

Det innebär att hon bland annat ska släppa en parfym som hon och “en fransk parfymmakare” har tagit fram tillsammans med NordicFeel.

- Vi är väldigt stolta över att få göra vårt första parfymsamarbete tillsammans med Bianca. För oss är det viktigt att skapa ett samarbete som speglar Biancas intresse för skönhet men som även genomsyrar NordicFeels största produktgrupp - doft. Vi är övertygade om att Biancas härliga personlighet och passion för parfym kommer att inspirera våra kunder och följare, säger Annie Mourad, försäljnings- och marknadschef på NordicFeel, i en kommentar.

Parfymen, som har fått namnet Lei, kommer endast att säljas på NordicFeel. Startskottet för försäljningen går den 15 maj, men det ska gå att förboka parfymen från och med den 8 maj.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
IKEA har stora problem med sin <nobr>e-handelssajt</nobr>

IKEA har stora problem med sin e-handelssajt

Snart pågått i en vecka.

Annons
Annons
iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

Konsolidering bland apoteks-uppstickare.

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra <nobr>e-handlare</nobr>

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare

Öppnar i centrala Stockholm.

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

"Ska kritiskt utvärdera vår närvaro via egna fysiska butiker".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"God fart i e-handeln" - trots skakig start för ICAs darkstore

E-handelsansvarige lämnar för att bli vd på Hobbex.

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Värdering på 2,24 miljarder.

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Lämnar Proffsmagasinet för toppjobb hos e-handlaren.

Annons
Annons
Lindex om försäljningen hos Nelly:

Lindex om försäljningen hos Nelly: "Ser ett intresse"

Inledde unikt e-handelssamarbete.

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

"Försöker tänka utanför boxen".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager

Viskan System AB söker:

Driven, lösningsfokuserad Systemadministratör som brinner för IT


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta