Annons

E-handlare värmer upp med extra Black Friday i oktober Pouya Boland pratade nyligen på Shoptalk - nu rivstartar han Black Friday

E-handlare värmer upp med extra Black Friday i oktober

2017-10-27 11:50

Lanserar "Black Friday October Day".

När Black Friday gick av stapeln i november förra året var Chiquelles vd Pouya Boland en av dem som inte gillade hur dagen hade utvecklats. Enligt honom var det ett problem att en del e-handlare i hans tycke hade för svaga erbjudanden. 

- Många e-handlare började redan på måndag med att ha Black Friday-"erbjudanden", där man erbjöd kunderna äldre produkter och produkter som redan var på rea. Eller så var det erbjudanden på vissa små och ointressanta kategorier med tanken att det skulle hjälpa dem att sälja mer. Tyvärr förstör det här den verkliga Black Friday-försäljningen, skrev han då i ett mejl till Ehandel.se.

30% rabatt på Black Friday i oktober

Men så länge man bara har bra erbjudanden är det enligt Pouya Boland inte några problem med att som e-handlare vara ute i god tid med sina Black Friday-erbjudanden.

I år slår Chiquelle till med en extra Black Friday-kampanj redan i oktober, och erbjuder kunderna 30 procent i rabatt på hela sortimentet. Kampanjen "Black Friday October Day" äger rum under den sista fredagen i oktober, det vill säga i dag, och budskapet är att kunderna ska “värmas upp” inför den stora shoppingfesten i november.

Annons
Annons

Har förberett för succé

Pouya Boland menar att Chiquelle var ett av de företag som var tidigt ute med att förlänga sin Black Friday-kampanj, och nu när många andra också har börjat med Black Friday-veckor och andra förlängda varianter, satsar Chiquelle ännu en gång på att ligga i täten.

- Vi har lagt till extra kapacitet till servrarna, lagret, online och offline, eftersom vi är säkra på att den här kampanjen kommer att bli en stor succé. Våra produkter är unika, speciella och går inte att få någon annanstans. Det är viktigt för oss att alltid ligga i framkant och att försöka att vara unika på alla möjliga sätt, säger han i ett pressmeddelande.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta