Annons

E-handlare värmer upp med extra Black Friday i oktober Pouya Boland pratade nyligen på Shoptalk - nu rivstartar han Black Friday

E-handlare värmer upp med extra Black Friday i oktober

2017-10-27 11:50

Lanserar "Black Friday October Day".

När Black Friday gick av stapeln i november förra året var Chiquelles vd Pouya Boland en av dem som inte gillade hur dagen hade utvecklats. Enligt honom var det ett problem att en del e-handlare i hans tycke hade för svaga erbjudanden. 

- Många e-handlare började redan på måndag med att ha Black Friday-"erbjudanden", där man erbjöd kunderna äldre produkter och produkter som redan var på rea. Eller så var det erbjudanden på vissa små och ointressanta kategorier med tanken att det skulle hjälpa dem att sälja mer. Tyvärr förstör det här den verkliga Black Friday-försäljningen, skrev han då i ett mejl till Ehandel.se.

30% rabatt på Black Friday i oktober

Men så länge man bara har bra erbjudanden är det enligt Pouya Boland inte några problem med att som e-handlare vara ute i god tid med sina Black Friday-erbjudanden.

I år slår Chiquelle till med en extra Black Friday-kampanj redan i oktober, och erbjuder kunderna 30 procent i rabatt på hela sortimentet. Kampanjen "Black Friday October Day" äger rum under den sista fredagen i oktober, det vill säga i dag, och budskapet är att kunderna ska “värmas upp” inför den stora shoppingfesten i november.

Annons
Annons

Har förberett för succé

Pouya Boland menar att Chiquelle var ett av de företag som var tidigt ute med att förlänga sin Black Friday-kampanj, och nu när många andra också har börjat med Black Friday-veckor och andra förlängda varianter, satsar Chiquelle ännu en gång på att ligga i täten.

- Vi har lagt till extra kapacitet till servrarna, lagret, online och offline, eftersom vi är säkra på att den här kampanjen kommer att bli en stor succé. Våra produkter är unika, speciella och går inte att få någon annanstans. Det är viktigt för oss att alltid ligga i framkant och att försöka att vara unika på alla möjliga sätt, säger han i ett pressmeddelande.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta