Annons

E-handlare värmer upp med extra Black Friday i oktober Pouya Boland pratade nyligen på Shoptalk - nu rivstartar han Black Friday

E-handlare värmer upp med extra Black Friday i oktober

2017-10-27 11:50

Lanserar "Black Friday October Day".

När Black Friday gick av stapeln i november förra året var Chiquelles vd Pouya Boland en av dem som inte gillade hur dagen hade utvecklats. Enligt honom var det ett problem att en del e-handlare i hans tycke hade för svaga erbjudanden. 

- Många e-handlare började redan på måndag med att ha Black Friday-"erbjudanden", där man erbjöd kunderna äldre produkter och produkter som redan var på rea. Eller så var det erbjudanden på vissa små och ointressanta kategorier med tanken att det skulle hjälpa dem att sälja mer. Tyvärr förstör det här den verkliga Black Friday-försäljningen, skrev han då i ett mejl till Ehandel.se.

30% rabatt på Black Friday i oktober

Men så länge man bara har bra erbjudanden är det enligt Pouya Boland inte några problem med att som e-handlare vara ute i god tid med sina Black Friday-erbjudanden.

I år slår Chiquelle till med en extra Black Friday-kampanj redan i oktober, och erbjuder kunderna 30 procent i rabatt på hela sortimentet. Kampanjen "Black Friday October Day" äger rum under den sista fredagen i oktober, det vill säga i dag, och budskapet är att kunderna ska “värmas upp” inför den stora shoppingfesten i november.

Annons
Annons

Har förberett för succé

Pouya Boland menar att Chiquelle var ett av de företag som var tidigt ute med att förlänga sin Black Friday-kampanj, och nu när många andra också har börjat med Black Friday-veckor och andra förlängda varianter, satsar Chiquelle ännu en gång på att ligga i täten.

- Vi har lagt till extra kapacitet till servrarna, lagret, online och offline, eftersom vi är säkra på att den här kampanjen kommer att bli en stor succé. Våra produkter är unika, speciella och går inte att få någon annanstans. Det är viktigt för oss att alltid ligga i framkant och att försöka att vara unika på alla möjliga sätt, säger han i ett pressmeddelande.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Boxningsproffset investerar i

Boxningsproffset investerar i "Europas nästa Alibaba"

"Var på väg att bygga ett stort samarbete med Top-Toy".

Annons
Annons
Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Jollyroom får 3 miljoner kronor i böter

Bröt mot förbudet.

Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Akademibokhandeln tappade 5,6 miljoner kronor

Förskjutning från butikshandel till nätbokhandel.

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

Lexingtons e-handel står för 19 procent av omsättningen

"Mer resurser till digitala medier och influencers".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare öppnar veganbutik:

E-handlare öppnar veganbutik: "Efterfrågan ökar hela tiden"

Står redo med 200 produkter.

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Boozt vände till vinst och slog 2,7 miljarder i omsättning

Starkt fjärde kvartal gjorde susen.

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

Kungsängen in i nytt skede - förre VD:n gör comeback

"Service och digitalisering viktiga delar".

Annons
Annons
Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Två räckte inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Konfidentiellt söker:

Head of E-commerce

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta