E-handlaren med schysst godis tar klivet in på ICA

Lanserar eget varumärke.

Efter att ha lockat hundratals prenumeranter, fått en flygande start för sin B2B-tjänst och outsourcat sin distribution, har det blivit dags för EC-GO att ta nästa steg på sin resa.

LÄS ÄVEN: Schyssta godispåsar lockar hundratals prenumeranter

Annons

LÄS ÄVEN: Flygande start för EC-GO:s företagssatsning

Företaget, som säljer nyttigt och ekologiskt godis, har hittills endast haft andras varumärken i sitt sortiment. Nu lanseras dock produkter under det egna märket, som kort och gott har fått namnet EC-GO Candy.

- Efter fyra år som leverantör av andra fantastiska varumärken är det dags att satsa eget, skriver grundaren Julia Semb i ett mejl till Ehandel.se.

Lanserar fyra egna godissmaker

Under parollen “Lagom nyttigt godis” har EC-GO tagit fram fyra olika godissmaker, som har fått namnen TippTopp, MegaBra, SuperPinnar och CoolaColan.

- EC-GO är det nya och medvetna lördagsgodiset i modern tappning. Ett ekologiskt vegangodis gjort på endast naturliga smaker från riktiga frukter och bär. Vi har tagit fram ett smarrigt och medvetet godis som istället är gjort på naturliga råvaror och som dessutom är djurfria.

LÄS ÄVEN: EC-GO expanderar och outsourcar sin distribution

Företagets egna varumärke kommer att säljas både i bolagets e-handel och i ett antal Ica-butiker runt om i landet. Satsningen innebär alltså att EC-GO inte bara kommer att vara återförsäljare åt andra varumärken, utan att ett annat företag också kommer att bli återförsäljare för EC-GO.

För närvarande säljs EC-GO:s godis hos 12 Ica-butiker i huvudsakligen Stockholmstrakten, men efter årsskiftet kommer antalet butiker att ha utökats till 20.

Annons

- Vi vill bredda sortimentet i hyllan och få fler att göra ekologiska och veganska val, skriver Julia Semb.

EC-GO grundades 2014 och drivs av Julia Semb och Isabelle Rosén.

Annons