E-handlarna sparar tid när Contentor satsar på tekniken

Contentor utvecklar mot Magento för att underlätta e-handlarnas översättningsbeställningar.

Tidigare i år tog den snabbväxande e-handelsleverantören Contentor in 1,5 miljoner i riskkapital. Nu meddelar företaget att en del av pengarna har använts till att utveckla en modul för Magento, något som ska underlätta för e-handelskunder som köper översättningar av företaget.

- Delar av investeringen vi tog in i våras har gjort denna utveckling möjlig. Vi ser mycket positivt på att ha utvecklingen helt in-house för att kunna kustomisera denna modul och andra plug-in's löpande för våra kunder, säger Rebecca Brodd, VD för Contentor.

Annons

Publiceras automatiskt i butiken

Enkelt förklarat ska kunderna nu enkelt kunna ange vilka språk de vill ha på sin beställning när de skickar texterna från Magento till Contentor. När arbetet är utfört klarmarkeras texten av korrekturläsaren innan den automatiskt hämtas hem till butiken. Tidigare fick texterna skickas fram och tillbaka innan de manuellt klistrades in på e-handlarens sida.

Vilken blir den största förbättringen för e-handlarnas del?

- Att du som kund snabbare kan ha dina produkttexter översatta och till försäljning på nya marknader. Att man sedan slipper administration för varje beställning är ett plus.

Contentor har lagt ungefär en månad på att utveckla modulen, som också ska underlätta genom att textbeställningarna kan göras en och en istället för gruppvis som var fallet tidigare.

- Förr har vi jobbat batchvis, kunden gör sitt urval av exempelvis tusen produkter, lägger beställningen och får leverans när alla tusen texter är klara. Nu får de tillbaka dem en och en så fort de är färdiga, avslutar Rebecca Brodd.

Annons