Efter avhoppen: Nu får KappAhl ett nytt PR-proffs

Ska verka på "nya och gamla arenor".

Den senaste tiden har varit turbulent för KappAhl. 2016 lämnade företagets designdirektör Carina Ladow koncernen för att bli inköpschef på konkurrenten Ellos och så sent som i juli meddelades att ett av företagets toppnamn, ekonomichefen Anders Düring, sagt upp sig för att istället börja ett nytt jobb på byggbolaget Serneke.

Ska bli bäst på köpbeteende

Nu blir det dock ett nytillskott i personalstyrkan. Ny marknadsförings- och varumärkeschef blir nämligen Glenda Marevind, som tidigare bland annat jobbat många år inom Lindex-koncernen med varumärkes och kommunikation, även där i rollen som marknadschef.

Annons

- Jag ser fram emot att bidra till den spännande utvecklingsresa KappAhl befinner sig på. Vi ska bli bäst på att möta och inspirera vår kund utifrån hennes behov och köpbeteende, säger Glenda Marevind i ett pressmeddelande.

Ska kommunicera på flera arenor

KappAhl har de senaste åren rullat ut sin e-handel i såväl Polen som i Norge och Finland och arbetet med att inta nya kanaler kommer nu att fortsätta.

- Jag är mycket nöjd med att välkomna Glenda till KappAhl. Hon har rätt erfarenhet och inställning till hur vi bäst ska fortsätta stärka relationen och kommunikationen till vår kund, både på befintliga och framtida arenor, säger KappAhls VD, Danny Feltmann.

Glenda Marevind tillträdde sin tjänst i mitten av augusti.

Annons