Annons

Efter ordersuccén: Lampan.se filmar sig till en ljusare framtid Lampan.se:s filmproduktion är i full gång

Efter ordersuccén: Lampan.se filmar sig till en ljusare framtid

2017-06-05 16:50

Sätter strålkastarna på svenska folkets kunskapsluckor kring belysning.

Efter första kvartalets succé med över 2000 order, siktar Lampan.se nu vidare mot nya höjder.

Nästa projekt är nämligen att utbilda kunderna i hur man lyckas med belysning - genom att själva ställa sig framför kameran. Bakom densamma står företaget Viva, som till vardags hjälper Lampan med deras sökmotoroptimering. 

Och på Lampan har man märkt att det finns mycket att upplysa kunderna om.

- Vi får en hel del frågor från våra kunder kring installationer och produkter, så då känner vi att om vi kan förklara hur man gör i de här filmerna, så kommer vi också att kunna få ökad trafik, säger Lampans marknadschef Kim Borg till Ehandel.se.

Ska visa företagets e-handelsförvandling 

Och Lampan.se är inte först med att inse behovet av utbildning i kundkretsen. På Kjell & Co har man länge satsat på pedagogiska instruktionsvideor, men låtit verksamheten växa i takt med att kundernas intresse ökat. Även på norska Kompletts huvudkontor har videomaterial för att utbilda kunderna varit en populär metod och i vintras byggde företaget en helt ny Youtube-studio för att kunna producera mer av den varan. 

Kim Borg menar att det nya greppet med filmproduktion även markerar Lampans förvandling över tid.

Annons
Annons
- Vi har gått från att vara en traditionell belysningsbutik, till att bli ett etablerat e-handelsföretag. Nu vill vi också utnyttja videoformatet med rörlig bild till att kunna sprida vårt varumärke, säger han.

 "Ett startskott"

Dock är det inte bara instruktionsvideor som står på tapeten. Intervjuer, bakgrundsinformation och historik om företaget har också gåtts igenom framför kameran under de senaste dagarna.

Och den första filmningen kommer inte att bli den sista.

- Det här är lite grann ett startskott för att vi ska börja jobba mer med video och med våra kanaler på Youtube också. Vi är i full gång med att sätta upp miljöer och provfilma, så det här kommer att fortgå.

Ska marknadsföra sig på LinkedIn

Eftersom en del av filmklippen även kommer att handla om företagets utveckling, så kommer Lampan.se sikta på att marknadsföra sig även i fler kanaler än de vanligaste.

- Vi kommer också försöka sprida våra länkar och sådär på LinkedIn. I och med att vissa grejer har mer med själva företaget att göra, vår omsättning, hur vi växlat från traditionell butik till e-handel och så vidare, så tror vi att andra företag kan vara intresserade av vår resa.

Vad gäller de videor som vänder sig främst till kunderna så tror han att de kommer att bli uppskattade.

- Det är ju ett väldigt relevant ämne. Alla kommer i kontakt med belysning på ett eller annat sätt, så det ska nog kunna bli bra, avslutar Kim Borg.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta