Efter två års jobb: Skincity går globalt med nytt varumärke

Premiär för ny sajt.

Efter två års förberedelser är hudvårdsaktören och e-handlaren Skincity redo att släppa sin senaste nyhet. Företaget har identifierat en lucka på marknaden som det nu kommer att fylla med ett nytt makeupmärke, som ska korsa hudvård med makeup utvecklad av hudterapeuter.

"Har inte gjorts förut"

Det nya varumärket heter MakeTheMake och kommer att säljas både i Skincitys egen e-handel och i den separata webbutiken Makethemake.com. Tanken är att den nya nätbutiken ska utgöra basen för en global satsning, och att märket i sig framöver ska kunna flytta utanför Skincitys egna kanaler.

Annons
Annons

- Det har varit tufft och svårt att få till detta, men vi har hela tiden tänkt att när världens främsta producenter har svårt att möta våra krav på effekt, då har inte detta gjorts förut och att vi har något unikt på gång. Nu i efterhand kan jag verkligen säga att vi har det. MakeTheMake är något helt utöver det vanliga både vad gäller innehåll, finish och pris, säger Annica Forsgren Kjellman, grundare av Skincity, i ett pressmeddelande.

Nya produktsläpp under resten av året

Anledningen till att det nya varumärket togs fram uppges vara att Skincitys kunder har efterfrågat smink med vårdande egenskaper. Till en början lanseras märket i 30 olika produkter, vars priser alla ska understiga 299 kronor. Skincity planerar dock att släppa fler produkter under resten av året.

LÄS ÄVEN: Skincitys grundare berättar allt om den nya satsningen

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!