Annons

Eleven.se först ut med Klarnas fysiska betallösning

Eleven.se först ut med Klarnas fysiska betallösning

2016-05-16 10:03

Nästa vecka är det dags för den svenska betaljätten att lansera Klarna Checkout i fysisk butik.

I förra veckan kunde Ehandel.se berätta om Klarnas planer på att släppa en betaltjänst för butikshandeln. Nu är det snart dags och den 25 maj kommer man i ett samarbete med Sitoo att lansera Klarna Checkout i fysisk butik.

Först ut blir e-handlaren, och numera butikskedjan, eleven.se som kommer att använda sig av kassalösningen i sina skönhetsbutiker i Stockholm, Uppsala och Örebro. Framöver kommer dock alla handlare med Sitoo Kassaregister att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att betala med Klarna Checkout i kassan.

Annons
Annons
– Nu växer vi i hög fart och ser att fler och fler butikskedjor väljer Sitoo. I detta sammanhang blir Klarna Checkout i Sitoo Kassaregister ett självklart steg i vår målsättning att digitalisera den fysiska handeln. Det är hög tid för handlarna att uppdatera tekniken i sina butiker och möta det nya sättet att handla, säger Jens Levin, VD på Sitoo.

En ny marknad, nya intäkter

Klarna har tidigare sagt sig vara öppna för samarbeten med företag som Google, Facebook och Apple, och att betalföretaget nu tar klivet ut i den fysiska världen är inget oväntat drag. Det då e-handeln endast står för drygt 10 procent av den totala handeln i de länder Klarna är verksamma.

– Klarna vill ta bekvämligheten och valmöjligheterna som användarna är vana vid från att handla på nätet och flytta den köpupplevelsen in i den fysiska butiken. Vi ser fram emot att lansera Klarna Checkout i fysisk handel, säger Ted Hagen, ansvarig för Klarnas satsning på handel i fysisk butik.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

Annons
Annons
<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Facebook smygtestar <nobr>e-handel</nobr> i livesänd video

Facebook smygtestar e-handel i livesänd video

"TV-Shop" kommer till det sociala nätverket.

Villbada-Liza lägger ner:

Villbada-Liza lägger ner: "Är rena vilda västern"

Konkurrensen blev för tuff.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta