Annons

Eleven.se först ut med Klarnas fysiska betallösning

Eleven.se först ut med Klarnas fysiska betallösning

2016-05-16 10:03

Nästa vecka är det dags för den svenska betaljätten att lansera Klarna Checkout i fysisk butik.

I förra veckan kunde Ehandel.se berätta om Klarnas planer på att släppa en betaltjänst för butikshandeln. Nu är det snart dags och den 25 maj kommer man i ett samarbete med Sitoo att lansera Klarna Checkout i fysisk butik.

Först ut blir e-handlaren, och numera butikskedjan, eleven.se som kommer att använda sig av kassalösningen i sina skönhetsbutiker i Stockholm, Uppsala och Örebro. Framöver kommer dock alla handlare med Sitoo Kassaregister att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att betala med Klarna Checkout i kassan.

Annons
Annons
– Nu växer vi i hög fart och ser att fler och fler butikskedjor väljer Sitoo. I detta sammanhang blir Klarna Checkout i Sitoo Kassaregister ett självklart steg i vår målsättning att digitalisera den fysiska handeln. Det är hög tid för handlarna att uppdatera tekniken i sina butiker och möta det nya sättet att handla, säger Jens Levin, VD på Sitoo.

En ny marknad, nya intäkter

Klarna har tidigare sagt sig vara öppna för samarbeten med företag som Google, Facebook och Apple, och att betalföretaget nu tar klivet ut i den fysiska världen är inget oväntat drag. Det då e-handeln endast står för drygt 10 procent av den totala handeln i de länder Klarna är verksamma.

– Klarna vill ta bekvämligheten och valmöjligheterna som användarna är vana vid från att handla på nätet och flytta den köpupplevelsen in i den fysiska butiken. Vi ser fram emot att lansera Klarna Checkout i fysisk handel, säger Ted Hagen, ansvarig för Klarnas satsning på handel i fysisk butik.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Amerikansk skönhetsfavorit tar sin <nobr>e-handel</nobr> till Sverige

Amerikansk skönhetsfavorit tar sin e-handel till Sverige

Hajpat märke till den svenska marknaden.

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Passar på före sommarrean.

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons
Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta