Annons

Eleven.se först ut med Klarnas fysiska betallösning

Eleven.se först ut med Klarnas fysiska betallösning

2016-05-16 10:03

Nästa vecka är det dags för den svenska betaljätten att lansera Klarna Checkout i fysisk butik.

I förra veckan kunde Ehandel.se berätta om Klarnas planer på att släppa en betaltjänst för butikshandeln. Nu är det snart dags och den 25 maj kommer man i ett samarbete med Sitoo att lansera Klarna Checkout i fysisk butik.

Först ut blir e-handlaren, och numera butikskedjan, eleven.se som kommer att använda sig av kassalösningen i sina skönhetsbutiker i Stockholm, Uppsala och Örebro. Framöver kommer dock alla handlare med Sitoo Kassaregister att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att betala med Klarna Checkout i kassan.

Annons
Annons
– Nu växer vi i hög fart och ser att fler och fler butikskedjor väljer Sitoo. I detta sammanhang blir Klarna Checkout i Sitoo Kassaregister ett självklart steg i vår målsättning att digitalisera den fysiska handeln. Det är hög tid för handlarna att uppdatera tekniken i sina butiker och möta det nya sättet att handla, säger Jens Levin, VD på Sitoo.

En ny marknad, nya intäkter

Klarna har tidigare sagt sig vara öppna för samarbeten med företag som Google, Facebook och Apple, och att betalföretaget nu tar klivet ut i den fysiska världen är inget oväntat drag. Det då e-handeln endast står för drygt 10 procent av den totala handeln i de länder Klarna är verksamma.

– Klarna vill ta bekvämligheten och valmöjligheterna som användarna är vana vid från att handla på nätet och flytta den köpupplevelsen in i den fysiska butiken. Vi ser fram emot att lansera Klarna Checkout i fysisk handel, säger Ted Hagen, ansvarig för Klarnas satsning på handel i fysisk butik.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Redo för säljtopp:

Redo för säljtopp: "Siktar på största rean någonsin"

För de här e-handlarna innebär bokrean en av årets bästa säsonger.

Annons
Annons

Sverige i topp när norrmännen e-handlar utomlands

6 av 10 norrmän gjorde sitt senaste e-handelsköp från utlandet.

E-handeln upp 34% för världens största livsmedelsföretag

Även jätten Nestlé inser nu behovet av e-handel för att växa.

JS Energi gör sitt första förvärv - trimmar <nobr>e-handeln</nobr> med service

JS Energi gör sitt första förvärv - trimmar e-handeln med service

Med snabb miljonomsättning i ryggen gör man nu sitt första uppköp.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Under 2017 ska iDeal Of Sweden inta två länder i månaden.

PostNord-krisen: Damberg frågas ut i näringsutskottet

Utskottets vice ordförande undrar vad regeringen tänker göra för att rädda företagets fortsatta existens.

Bolaget bakom Snapchat börjar med e-handel - säljer glasögon

Den nya e-handeln Spectacles.com ska sälja solglasögon med en inbyggd kamera.

Annons
Annons
PostNord: Svensk <nobr>e-handel</nobr> växte med 16 procent

PostNord: Svensk e-handel växte med 16 procent

E-handeln omsatte 58 miljarder under 2016.

66 EU-miljoner till svenskt robotprojekt

66 EU-miljoner till svenskt robotprojekt

Nästa generations lagerrobotar ska utvecklas vid Örebro Universitet.

Matjätte fortsätter nätsatsa - låter tredje kedjan gå online

Matjätte fortsätter nätsatsa - låter tredje kedjan gå online

Företaget testar sig fram, enligt kommunikationschefen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem