Annons

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner Annika Mårtensson, vd för Homeroom

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

2019-06-20 11:36

"Finns tankar om att gå in i fler länder".

Nu har det snart gått ett halvår sedan Ellos Group lanserade sitt fjärde varumärke, Homeroom.se, och försäljningen har gått som planerat.

– Försäljningstrycket har varit i linje med en mycket högt ställd förväntan. Målet är att mer än tiodubbla vår omsättning jämfört med 2018, och än så länge taktar vi på plan, säger Annika Mårtensson, vd för Homeroom, till Ehandel.se och fortsätter:
– Vi märker att det finns en mycket hög efterfrågan på våra produkter, och det är roligt. Vi ser också att försäljningstillväxten ökar månad för månad. Många kunder kommer tillbaka och handlar igen, samtidigt som fler och fler hittar till oss.

Har något gått överraskande bra?

– Försäljningen av sängar har gått ännu bättre än vi trodde. Sängförsäljning online kan vara utmanande eftersom en del vill ha möjlighet att prova sängarna i butik, men detta har vi inte märkt av, berättar Annika Mårtensson.

Webbutiken har sedan start funnits på alla nordiska marknader, översatt till respektive språk. 

Annons
Annons
– Vi gick in i alla nordiska länder direkt. Det finns tankar om att gå in i fler länder i framtiden, men just nu fokuserar vi på vår nordiska bas, säger Annika.

LÄS ÄVEN: Ellos lanserar nytt varumärke och sajt

Företagets plan sträcker sig ända fram till slutet av nästa år, då ska Homeroom.se ha omsatt 100 miljoner kronor. Men för att lyckas med det jobbar aktören på strategier som ska leda dem fram till sitt mål.

– Målsättningen är att omsätta 100 miljoner kronor under 2020. Det viktigaste för att nå dit är att fortsätta sätta kundnöjdheten först. Vi fokuserar också på att bredda sortimentet i butiken med både nya kategorier och inom befintliga kategorier, för att bidra till en ännu bättre shoppingupplevelse, avslutar Annika.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner:

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: "Superstolta"

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Annons
Annons
Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Ryktas bli officiellt i dagarna.

Schibsted:

Schibsted: "Blocket fortsätter att växa"

Nya siffror från Schibsted.

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Annons
Annons
Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta