Gummor och Gubbar – influencers blir e-handlare

Sålt slut av vissa produkter på 13 timmar.

Igår kväll blev programledaren och influencern Rebecca Stella Simonsson tillsammans med sin poddkollega Vanessa Lindblad, som är Bianca Ingrossos manager och medgrundare av sminkföretaget CAIA, med e-handel. 

LÄS ÄVEN: Bianca Ingrosso startar e-handel med eget skönhetsmärke

Annons
Annons

Duon driver podden "Rebecca Stella & Vanessa - Nu börjar livet" sedan en tid tillbaka, och nu har tjejerna även startat en egen e-handel ihop.

"Plötsligt föddes Gummanreligionen"

Produkterna som Rebecca och Vanessa säljer i sin webbshop består av t-shirts, doftljus, klistermärken och koppar, eller "köppar" som de själva kallar dem, med eget tryck på. Trycket på produkterna är "GMN" och "GBN" som står för "gumman" och "gubben" och är uttryck som duon har använt sig av i sin podd under en längre tid, och som deras lyssnare tydligen har anammat.

– När vi startade den här podden, hade vi inte en tanke på att det skulle bli såhär stort. Vi var ju bara vi, med vårt språk och vår jargong. Inte hade vi kunnat ana att det fanns ett helt land med tjejer och killar som är precis som vi, skriver Rebecca Stella i ett inlägg på sin Instagramkanal och fortsätter:

– Helt plötsligt föddes Gummanreligionen, och nästan 500 000 lyssnare i månaden hakade på och gjorde vårt språk till Sveriges nationalspråk. GMN, GBN, Tvättiz och Lyzz - listan kan göras lång. Idag släpps vår merch! Fantastiska produkter med vårt budskap på.

E-handeln öppnades upp klockan 20.00 igår kväll och i skrivande stund, cirka 13 timmar senare, är redan tre av totalt elva produkter på sajten slutsålda. 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!