Annons

H&M-konkurrenten testar ny lösning för Click & Collect Cleveron

H&M-konkurrenten testar ny lösning för Click & Collect

2018-01-09 07:00

Kan hantera flera tusen paket.

Den spanska modegiganten Zara satsar som vi vet stort på e-handeln. Kedjan verkar allt mer välja bort fysiska butiker till förmån för nya e-handelsfunktioner, som till exempel leverans samma dag.

LÄS ÄVEN: H&M-rival raketar - väljer bort butiker för e-handel

Efter att ha lanserat snabba leveranser i flera stora städer utökar nu modekedjan sina funktioner för click & collect, alltså att hämta e-handelsorder i butik. Vi har tidigare berättat om det estländska företaget Cleveron och deras pakettorn, som använts av bland annat Walmart i deras satsning på click & collect.

LÄS ÄVEN: Handelsjättens Click&Collect löstes med besök i Estland

Annons
Annons

Skåpet är självlärande

Nu har företaget Cleveron utvecklat ett nytt paketskåp som kan hantera dubbelt så många paket, upp till 2000 stycken berende på storlek. Paketskåpet har helt enkelt integrerats i en vägg och kan bakom själva terminalen, där man hämtar ut paketen, expanderas till den storlek som behövs. “Skåpet” ska kunna växa på både bredden och höjden.

Den nya lösningen kallas CleverFlex och ska innehålla flera smarta funktioner. Skåpet ska till exempel lära sig nära det är hög pakettrafik och kan då optimera lagret av paket för att göra till exempel inleveranser så snabba som möjligt. Att hämta ut och sätta in paket ska i bästa fall ta sju sekunder.

Det nya modulära paketskåpet testas just nu i en av Zaras butiker i La Coruna i Spanien.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta