Annons

H&M-konkurrenten testar ny lösning för Click & Collect Cleveron

H&M-konkurrenten testar ny lösning för Click & Collect

2018-01-09 07:00

Kan hantera flera tusen paket.

Den spanska modegiganten Zara satsar som vi vet stort på e-handeln. Kedjan verkar allt mer välja bort fysiska butiker till förmån för nya e-handelsfunktioner, som till exempel leverans samma dag.

LÄS ÄVEN: H&M-rival raketar - väljer bort butiker för e-handel

Efter att ha lanserat snabba leveranser i flera stora städer utökar nu modekedjan sina funktioner för click & collect, alltså att hämta e-handelsorder i butik. Vi har tidigare berättat om det estländska företaget Cleveron och deras pakettorn, som använts av bland annat Walmart i deras satsning på click & collect.

LÄS ÄVEN: Handelsjättens Click&Collect löstes med besök i Estland

Annons
Annons

Skåpet är självlärande

Nu har företaget Cleveron utvecklat ett nytt paketskåp som kan hantera dubbelt så många paket, upp till 2000 stycken berende på storlek. Paketskåpet har helt enkelt integrerats i en vägg och kan bakom själva terminalen, där man hämtar ut paketen, expanderas till den storlek som behövs. “Skåpet” ska kunna växa på både bredden och höjden.

Den nya lösningen kallas CleverFlex och ska innehålla flera smarta funktioner. Skåpet ska till exempel lära sig nära det är hög pakettrafik och kan då optimera lagret av paket för att göra till exempel inleveranser så snabba som möjligt. Att hämta ut och sätta in paket ska i bästa fall ta sju sekunder.

Det nya modulära paketskåpet testas just nu i en av Zaras butiker i La Coruna i Spanien.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta