Annons

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar Studenter får tillgång till extra snabb e-handelsleverans

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

2019-02-18 08:36

Kostnadsfritt för premiumkunder.

De senaste åren har de traditionella kedjorna satsat stort på olika Click&Collect-koncept, det vill säga att man låter kunderna beställa sin vara på nätet för att sedan hämta upp den i någon av kedjans fysiska butiker. Upplägget är förstås praktiskt för retailers, som kan använda sina egna butiker som både e-handelslager och upphämtningsställe. Dessutom brukar modellen beskrivas som tidssparande och smidig för konsumenterna.

Beställ före 12 och hämta efter 17

Faktum är att Click&Collect verkar ha blivit så populärt att modellen även attraherar företag som inte har ett butiksnät att använda sig av. Det är åtmintone den brittiska modeaktören Asos senaste satsning ett tecken på. 

LÄS ÄVEN: Asos tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

Asos brukar ses som en renodlad e-handlare men företaget jobbar även i viss utsträckning med tillfälliga popup-butiker, åtminstone på sin hemmamarknad Storbritannien. Där har Asos nu lanserat Click&Collect-tjänsten "Asos Instant - On Campus".

Annons
Annons

För alla som bor i närheten

Enkelt förklarat har Asos öppnat en popup-butik vid Leeds University. Kunder som handlar på Asos före klockan 12.00 kan hämta upp sin vara i den tillfälliga butiken efter klockan 17.00 samma dag. Tjänsten är inte bara till för studenter, utan alla som bor i närheten av Leeds University ska få upp leveransmodellen som alternativ i Asos checkout.

Enligt nyhetssajten Tamebay inkluderar upplägget inte bara Asos e-handel och företagets butik, utan även två logistikföretag. Servicen är gratis för kunder som är medlemmar i Asos Premier, något som kostar knappt tio 10 pund om året. Premier-medlemskap ger annars kunderna rätt till leverans dagen efter, utan att man måste beställa för ett visst belopp.

LÄS ÄVEN: Asos börjar leverera dagen efter i Sverige - för 225 kronor per år

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Annons
Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Annons
Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta