Han är APSIS nya marknadschef

"Har en helt unik kombination av kunskaper".

Leverantören Apsis, som hjälper e-handlare med bland annat nyhetsbrev, har sedan starten 2001 vuxit till att nu ha över 6 000 kunder i 50 länder. Det gör att företaget enligt egen utsago är Sveriges ledande bolag inom datadriven marknadsföring.

Sitter i styrelse för säkerhetsbolag

För att nå ut till ännu fler i framtiden har bolaget nu valt att tillsätta en ny marknadschef. Valet föll på Pelle Rosell, som i många år har arbetat som CMO i “flera tekniktunga bolag”, skriver Apsis i ett pressmeddelande. Företaget lyfter särskilt fram Pelle Rosells tid på Qlik, som ska ha varit ett pionjärbolag inom dataanalys och big data.

Annons

- Under Pelles tid på Qlik ökade deras omsättning från 2 miljoner kronor till 3 miljarder. Pelle har en helt unik kombination av kunskaper – både inom om varumärkesutveckling och om konkret taktisk och strategisk utveckling av produktiva kampanjer genom en rad olika kanaler. Det är väldigt roligt att kunna hälsa honom välkommen till Apsis, säger företagets grundare Anders Frankel i en kommentar.

Sedan sin tid på Qlik ska Pelle Rosell ha agerat rådgivare i varumärkesfrågor åt ett antal börsnoterade bolag. Han är också styrelseordförande för säkerhetsföretaget Allone.

Ska lösa den största branschfrågan

Nu ser han fram emot nya utmaningar hos Apsis, där han får titeln CMO.

- Jag är mycket imponerad av hur Apsis löser vår tids största branschfråga - omnikanal, AI och marketing automation, säger han.

Pelle Rosell har tillträtt sin nya tjänst.

Annons