Han är Onlinepizzas nya marknadschef

Gör Daniel Strömberg sällskap i ledningen för Onlinepizza.se.

Årets midsommardag innebar den bästa dagen för Onlinepizza sedan nyårsdagen 2016, med en försäljningsökning på 40 procent. Nu är uppdraget att göra Onlinepizza till “hela Sveriges matleverantör”, och personen som ska göra jobbet är Philip Eide. Han har nämligen utsetts till Onlinepizzas nya marknadschef.

- Onlinepizza är en marknadschefs dröm! Företaget har en stark historia, stor kommunikationsbas via sociala medier och en välutvecklad plattform för CRM. Varumärket Onlinepizza ger stora möjligheter att vara kreativ, utmana och ha en autentisk personlig ton till våra kunder, säger Philip Eide i ett pressmeddelande.

Annons

Philip Eide, som alltså nu ska hjälpa Onlinepizzas restauranger att sälja mer, kommer närmast från Mastercard där han var marknadsansvarig för Norden och Baltikum. Han har även haft höga poster på datorföretaget Dell där han arbetade i tio års tid.

Ska sjösätta nytt varumärke

På sitt nya jobb ska Philip Eide enligt uppgift sjösätta ett nytt varumärke för Onlinepizza. I dag förmedlar företaget i snitt 22 000 portioner mat om dagen till sina restauranger - men förhoppningen är att den siffran ska växa ytterligare.

- Jag är mycket glad över att Philip Eide anslutit till vårt team. Vi har rekryterat nio personer den senaste tiden och högt upp på vår dagordning nu är att skapa tydliga strukturer och processer runt hur vi kan hjälpa restaurangerna sälja mer, samt hur vi ger våra gemensamma kunder den absolut bästa hemkörningsupplevelsen, säger Daniel Strömberg, VD för Onlinepizza.

Onlinepizza.se grundades i Linköping 2005 och har i dagsläget 35 anställda. Philip Eide har tillträtt sin nya tjänst.

Annons