Annons

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in Tobias Adolfsson

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

2018-11-16 13:36

Ny e-handel uppe i 122 procent.

"Att utmana en bransch som sedan länge dominerats av opersonlig massproduktion". Så beskriver det nya e-handelsföretaget And The Revolution, ATR, sin affärsidé. Företagets plan är att sälja cyklar, som ska vara personligt anpassad efter kundens önskemål.

58 backare slog målet

Företaget har inlett sin resa med att samla in kapital via crowdfundingsajten FundedByMe, och uppbackningen har hittills gått mer än väl. I skrivande stund har ATR samlat in 122 procent av sin begärda summa. Hittills har totalt 58 backare valt att bidra med pengar.

- Vår vision om smartare städer med bättre miljö genom ökad cykling är något som många skriver under på och det syns tydligt i att vi nu har nått vår målfinansiering med råge. Det är så kul att många hoppar på cykelrevolutionen och vi hoppas att ännu fler får upp ögonen för mass-customisation snarare än massproduktion, säger ATR:s grundare Tobias Adolfsson i ett pressmeddelande.

Kombinerar e-handel med butiksnät

ATR säljer sina cyklar både i en egen nätbutik och i en butik på Södermalm i Stockholm. Tanken är att kunderna ska kunna välja och välja bort olika tillbehör för att få en så personligt anpassad cykel som möjligt.

Annons
Annons

Företaget är också på gång med ett nätverk av partnerbutiker, som ska kunna sälja cyklar av ATR:s varumärke och i samband med det ge kunderna den service de efterfrågar.

- Vi vill helt enkelt flytta cykelförsäljningen från de stora kedjorna, där det är väldigt lite kundkontakt, till små handlare med passion för cykling och service, skriver företaget.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta