Hööks e-handel prisas igen – ”bäst i Sverige”

Favorit i repris.

Hästsportsaktören Hööks kan återigen stoltsera med att ha Sveriges mest användarvänliga e-handel. Det står klart sedan e-handelsföretaget under gårdagen för andra året i rad fick ta emot priset från Web Service Award.

LÄS ÄVEN: Hööks Hästsport vann - har bäst e-handel

Annons
Annons

- Vi är ofantligt tacksamma och glada för att vår satsning har mottagits väl Vi var otroligt glada för utmärkelsen i fjol och kunskapen som undersökningen resulterade i har varit fantastisk att ta med sig i utvecklingen av vår nya plattform, säger Hööks e-handels- och marknadschef Robert Kindstrand i ett pressmeddelande.

Web Service Award har genomfört undersökningar av svenska webbplatser sedan 1999. Utöver användarvänlighet tittar undersökningen även på information, design, kontaktuppgifter till företaget, och en del andra saker.

I årets undersökning deltog 165 000 kunder som tillsammans kom fram till att Hööks gör särskilt bra ifrån sig inom områden som kontakt, beställning och betalning.

"Besökarna är lyriska"

Juryn motiverade Hööks vinst på följande sätt:

- Att alltid ha kunden i fokus när man utvecklar sin webbplats ger resultat! Det här är en e-handelswebbplats där besökarna både drömmer sig bort och älskar att handla. Besökarna är lyriska över webbplatsen.

Hööks, som ska ha fått en tuff match av aktörer som Scandic Hotels och NetOnNet, lyfter fram samarbetet med sina leverantörer som en anledning till vinsten.

- I gott samarbete med Jetshop, Pulsen och R3 reklambyrå har vi vässat vår e-handel ytterligare och bevisligen är våra kunder nöjda. Och än har resan bara börjat! avslutar Robert Kindstrand.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!