Annons

Houzz i topp bland företag som förändrar världen Houzz grundare Alon Cohen och Adi Tatarko

Houzz i topp bland företag som förändrar världen

2017-05-22 15:36

Slår bland andra Spotify och Uber.

Inrednings- och e-handelssajten Houzz lanserades med buller och bång i Sverige under hösten 2015 - efter vad företaget själv kallade en stor efterfrågan från de svenska konsumenterna

"Satsar mycket på teknikutveckling"

Och företagets affärsidé, det vill säga att med hjälp av bland annat ett skissverktyg koppla ihop bostadsägare med hantverkare och butiker i inredningsbranschen, verkar gå hem även på andra håll i världen. Enligt Houzz egen hemsida når företaget för närvarande över 40 miljoner husägare, och nu meddelar CNBC att företaget har nått en hedrande sjätteplats på den amerikanska nyhetskanalens lista över världens 50 mest “disruptive” företag just nu.

Listan, som släpps för femte året i rad, rankar Houzz högre än banbrytande bolag som Uber och Spotify, som hamnade på plats 19 respektive 35.

- Det är förstås mycket kul att se att Houzz rankas som nr 6 i världen. Vi satsar mycket på teknikutveckling och 3D är det stora fokusområdet nu för att driva e-handelsköp, kommenterar Houzz Sverigechef Marcus Hartwall i ett mail till Ehandel.se.

Älskas av entreprenörer

Houzz grundades av Alon Cohen och Adi Tatarko i USA 2009 och har sedan dess förutom Sverige också lanserats i Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Australien, Japan, Italien, Spanien, Indien och Danmark.

Annons
Annons
- Snarare än att se Houzz som en konkurrent älskar företag inom heminredningsbranschen sidan eftersom de använder den för att bygga sina varumärken, konstaterar CNBC i sin motivering.

CNBC:s lista över innovativa företag toppades av lägenhetsuthyrningssidan Airbnb.

LÄS ÄVEN: Klarna i topp-10 när CNBC listar de 50 hetaste företagen

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Anrikt lampföretag satsar på e-handel

Anrikt lampföretag satsar på e-handel

"Vi måste finnas där konsumenten finns".

Annons
Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Annons
Annons
Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta