Premiär för Winefinders nya Netflix-inspirerade sajt

Nya Winefinder.se ska bland annat ge kunderna bättre rekommendationer.

Under det senaste året har vinnätbutiken Winefinder bland annat infört snabbare leveranser och guidat sina kunder till rätt viner från Bordeaux. Nu fortsätter satsningarna på personalisering med en omgjord sajt som gick live nu under morgonen.

- Vi har gjort ganska mycket, och bland annat skapat ett utseende som påminner mer om till exempel Netflix. Det blir mer rekommendationer och hjälpande tips om vad som passar till olika typer av mat, förklarar Robert Henrysson, marknadschef på Winefinder.

Annons

Winefinders e-handel är nu uppdelad i två delar, varav en är en premiumavdelning där de dyrare vinerna återfinns. I den andra delen, som är en standardvy, finns vinerna som kostar mellan 80 och 200 kronor.

- Det är i den gruppen vi vet att de allra flesta handlar, säger Robert Henrysson.

Tillväxt på 26 procent

Precis som de flesta andra livsmedelsaktörer går Winefinder nu i årets mest hektiska försäljningsperiod. Utöver att företagets sajt har fått ett nytt utseende har Winefinder också inlett ett samarbete med Expressens recepttjänst Mitt kök och bytt ut PayEx mot Klarna, något man hoppas ska öka konverteringen.

- Nu blir det mycket enklare att handla av oss, säger Robert Henrysson.

Hur går det annars med affärerna?

- Det går bra. I år har vi haft en tillväxt på i snitt 26 procent, men vi har också satsat mycket på tekniken och på personalisering. Det känns jättekul att vår nya sajt nu är live.

Annons