Annons

Instagram Shopping - nu även på Instagram Stories Shoppingikon tar följaren från Stories till e-handeln

Instagram Shopping - nu även på Instagram Stories

2018-06-13 08:55

Bygger ut den populära shoppingtjänsten.

Knappt hann Instagram Shopping landa i Sverige förrän e-handlarna var igång med sin försäljning i den populära bildappen. Upplägget beskrevs som ett utmärkt sätt att nå ut till kunderna, som plötslig fick en genväg till e-handlarens nätbutik.

LÄS ÄVEN: E-handlarna hyllar Instagram Shoppings intåg i Sverige

Når e-handeln via köpsymbol

Nu kommer fler goda nyheter. Instagram har nämligen bestämt sig för att utöka sin shoppingtjänst till Instagram Stories. Det innebär att den inte bara kommer att vara tillgänglig i det vanliga flödet, utan även i de tillfälliga bilder och filmer som både privatpersoner och företag kan lägga upp.

Enligt ett pressmeddelande från Instagram kommer företag att kunna addera en symbol föreställandes en varukorg på produkter som är till salu. Följare som vill veta mer om produkten - eller i bästa fall köpa den - får därmed en direkt koppling till företagets e-handel.

Annons
Annons

Adidas och Luis Vuitton först ut

När Instagram rullade ut Instagram Shopping var tjänsten till en början endast tillgänglig för utvalda varumärken och länder. När servicen kom till Sverige var den alltså egentligen inte längre speciellt ny. Exakt hur Instagrams lanseringsupplägg kommer att se ut den här gången återstår att se, men även denna gång har utvalda varumärken fått förtur.

Adidas och Luis Vuitton ska vara bland de första att prova den nya tjänsten, men Instagram meddelar att fler företag kommer att börja sälja på Stories inom kort.

300 miljoner dagliga användare

I november 2017 hade Instagram Stories enligt egen uppgift 300 miljoner dagliga användare. Det kan jämföras med att Snapchat, som egentligen var först ut med tillfälliga bilder och videor, har 173 miljoner dagliga användare av hela sin app. Det rapporterar bland andra Tech Crunch.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta