Annons

Instagram kopierar Snapchat med filmer som försvinner

Instagram kopierar Snapchat med filmer som försvinner

2016-08-03 14:31

Den Facebook-ägda bildappen hakar på Snapchat och lanserar “Stories. En funktion som gör det möjligt att dela bilder och filmer som försvinner efter 24 timmar.

Tidigare i veckan kunde vi läsa om hur sociala medier spelar en allt viktigare roll för försäljningen. Facebook, Youtube och Instagram är några av de mest populära sociala medierna men Snapchat, som gör det möjligt att dela bilder som försvinner efter 24 timmar, har vuxit sig allt starkare.

Snapchat är särskilt populärt bland yngre användare och dessa vill inte Facebook ge upp utan en kamp. Därför har man nu lanserat en ny funktion vid namn "Stories" i sin bildapp Instagram. Något som gör det möjligt för användarna, både privatpersoner och varumärken, att lägga upp bilder och videosnuttar som endast kommer att visas under 24 timmar.

Upp till tio sekunder långa klipp

De nya bilderna och filmsnuttarna kommer att hamna längst upp på förstasidan i Instagram-appen och användare kan posta klipp som varar i upp till tio sekunder. Precis som på Snapchat är det även möjligt att lägga till emojis och rita på bilden eller filmen.

Till skillnad från Instagrams huvudflöde är det dock inte möjligt att gilla bilderna eller skriva kommentarer, åtminstone inte i dagsläget. Enligt en talesperson för Instagram kommer det inledningsvis inte heller vara möjligt att visa annonser i Instagram Stories men man planerar att lägga till liknande funktioner för företag i framtiden.

Annons
Annons

 

 

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Annons
Annons
Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Ryktas bli officiellt i dagarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Schibsted:

Schibsted: "Blocket fortsätter att växa"

Nya siffror från Schibsted.

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Annons
Annons
Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta