Annons

Jollyroom hoppas på svart vecka med erbjudanden

Jollyroom hoppas på svart vecka med erbjudanden

2014-11-24 10:32

Black Friday är inget för småbarn, i alla fall inte enligt baby- och barnaktören Jollyroom. Istället för en dedikerad dag med bra erbjudanden, klämmer man till med en hel vecka, en Black Week.

På fredag är det årets stora shoppingdag i USA, Black Friday. Men det kommer säkerligen att shoppas lite även på andra håll här i världen. Fenomenet sprider sig och allt fler svenska och norska e-handlare, samt en kinesisk jätte, har hoppat på tåget.

Jollyroom planerar till och med att ta det hela ett steg längre och klämmer i med en hel vecka med erbjudanden, en ”Black Week”. Syftet med årets satsning är att sätta Black Friday i rampljuset hos de nordiska konsumenterna, samt lyfta upp hela konceptet och skapa något nytt.
– Vi vill få fler e-handlare att omfamna konceptet kring Black Friday på den nordiska marknaden och vi vill lyfta det till en högre nivå. Det är viktigt att vi är med i matchen med de stora internationella aktörerna. Vi vill visa våra nordiska konsumenter att vi kan vara minst lika bra som de amerikanska jättarna, säger Ole Sauar, Jollyrooms vd.

Kidsen som styr

Nyligen meddelade Amazon att man kör en liknande vecka. Med start i fredags, den 21 november och åtta dagar framåt, kommer e-handelsjätten att erbjuda en ny "deal" var tionde minut. Riktigt hur många”deals” Jollyroom kommer erbjuda vet vi inte, men man verkar har valt ett lite annorlunda sätt att välja ut dem.
– Det är ett genomarbetat koncept som rör sig över alla våra digitala kanaler, från hemsidan till nyhetsbrev, annonsering och sociala medier. Hela Jollyrooms kontor har under veckan kapats av ett rockband som består av fyra coola kids, vars mål är att krossa priserna riktigt hårt. Hela veckan kommer vi möta rockbandet i Jollyrooms olika kanaler där barnen tagit över och styr spakarna helt, säger Ole Sauar.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta