Annons

Jollyroom hoppas på svart vecka med erbjudanden

Jollyroom hoppas på svart vecka med erbjudanden

2014-11-24 10:32

Black Friday är inget för småbarn, i alla fall inte enligt baby- och barnaktören Jollyroom. Istället för en dedikerad dag med bra erbjudanden, klämmer man till med en hel vecka, en Black Week.

På fredag är det årets stora shoppingdag i USA, Black Friday. Men det kommer säkerligen att shoppas lite även på andra håll här i världen. Fenomenet sprider sig och allt fler svenska och norska e-handlare, samt en kinesisk jätte, har hoppat på tåget.

Jollyroom planerar till och med att ta det hela ett steg längre och klämmer i med en hel vecka med erbjudanden, en ”Black Week”. Syftet med årets satsning är att sätta Black Friday i rampljuset hos de nordiska konsumenterna, samt lyfta upp hela konceptet och skapa något nytt.
– Vi vill få fler e-handlare att omfamna konceptet kring Black Friday på den nordiska marknaden och vi vill lyfta det till en högre nivå. Det är viktigt att vi är med i matchen med de stora internationella aktörerna. Vi vill visa våra nordiska konsumenter att vi kan vara minst lika bra som de amerikanska jättarna, säger Ole Sauar, Jollyrooms vd.

Kidsen som styr

Nyligen meddelade Amazon att man kör en liknande vecka. Med start i fredags, den 21 november och åtta dagar framåt, kommer e-handelsjätten att erbjuda en ny "deal" var tionde minut. Riktigt hur många”deals” Jollyroom kommer erbjuda vet vi inte, men man verkar har valt ett lite annorlunda sätt att välja ut dem.
– Det är ett genomarbetat koncept som rör sig över alla våra digitala kanaler, från hemsidan till nyhetsbrev, annonsering och sociala medier. Hela Jollyrooms kontor har under veckan kapats av ett rockband som består av fyra coola kids, vars mål är att krossa priserna riktigt hårt. Hela veckan kommer vi möta rockbandet i Jollyrooms olika kanaler där barnen tagit över och styr spakarna helt, säger Ole Sauar.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta