Annons

Jollyroom mot miljarden med uppgraderad nätbutik Jessica Egman

Jollyroom mot miljarden med uppgraderad nätbutik

2016-06-27 08:45

Nya kategorier och bättre användarvänlighet ska få Jollyroom att nå målet på en miljard i omsättning 2017.

I höstas kunde Jollyroom meddela att e-handlarens lager skulle byggas ut för att kunna hantera försäljning i miljardklassen, vilket är företagets omsättningsmål för 2017. Som ett ytterligare steg mot den hägrande miljarden lanserar Jollyroom nu ett antal förbättringar på sajten. Bland annat ska kategoriseringen av produkterna bli tydligare och sidan ska bli mer användarvänlig.

I Jollyrooms utbud ingår 45 000 artiklar uppdelat på hundratals kategorier. E-handlaren misstänker att det stora antalet produkter gör det svårt för kunderna att ta till sig hela utbudet, och nu ska en uppdatering leda till att sidan blir lättare att överskåda.

Annons
Annons
- Som e-handlare är det otroligt viktigt att alltid upprätthålla och förändra sin nätbutik. Faktorer som påverkar köpupplevelsen tillkommer hela tiden. För att kunna säkra en god köpupplevelse krävs en ständig utveckling av funktioner samt förmågan att kunna förutspå kundens behov, säger Jessica Egman, marknadschef på Jollyroom.

600 000 besökare i månaden

I uppdateringen av sidan ingår nya designelement, nya kategorier och en ny filterfunktion. Jollyroom räknar med att förändringarna ska förbättra hela köpupplevelsen. Den nya sidan ska vara lika lätt att använda oavsett om kunden kommer till butiken via desktop, surfplatta eller mobil. I dagsläget kommer 70 procent av Jollyrooms besökare till sidan via en mobiltelefon.

- Det är en enorm utmaning att hantera en nätbutik med över 600 000 unika besökare i månaden. Vi måste alltid se att ligga i framkant och hänga med i den utveckling som våra kunder förväntar sig. I detta projekt har vi fokuserat på att göra det så enkelt som möjligt för våra konsumenter att hitta vad de söker oavsett vilken enhet de använder, säger Jonas Kahlow, designchef på Jollyroom.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Så gick det under

Facit: Så gick det under "årets sämsta vecka"

Lägre temperaturer kan ha boostat e-handeln.

Annons
Annons
Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Många krav på listan.

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta