Annons

Jollyroom mot miljarden med uppgraderad nätbutik Jessica Egman

Jollyroom mot miljarden med uppgraderad nätbutik

2016-06-27 08:45

Nya kategorier och bättre användarvänlighet ska få Jollyroom att nå målet på en miljard i omsättning 2017.

I höstas kunde Jollyroom meddela att e-handlarens lager skulle byggas ut för att kunna hantera försäljning i miljardklassen, vilket är företagets omsättningsmål för 2017. Som ett ytterligare steg mot den hägrande miljarden lanserar Jollyroom nu ett antal förbättringar på sajten. Bland annat ska kategoriseringen av produkterna bli tydligare och sidan ska bli mer användarvänlig.

I Jollyrooms utbud ingår 45 000 artiklar uppdelat på hundratals kategorier. E-handlaren misstänker att det stora antalet produkter gör det svårt för kunderna att ta till sig hela utbudet, och nu ska en uppdatering leda till att sidan blir lättare att överskåda.

Annons
Annons
- Som e-handlare är det otroligt viktigt att alltid upprätthålla och förändra sin nätbutik. Faktorer som påverkar köpupplevelsen tillkommer hela tiden. För att kunna säkra en god köpupplevelse krävs en ständig utveckling av funktioner samt förmågan att kunna förutspå kundens behov, säger Jessica Egman, marknadschef på Jollyroom.

600 000 besökare i månaden

I uppdateringen av sidan ingår nya designelement, nya kategorier och en ny filterfunktion. Jollyroom räknar med att förändringarna ska förbättra hela köpupplevelsen. Den nya sidan ska vara lika lätt att använda oavsett om kunden kommer till butiken via desktop, surfplatta eller mobil. I dagsläget kommer 70 procent av Jollyrooms besökare till sidan via en mobiltelefon.

- Det är en enorm utmaning att hantera en nätbutik med över 600 000 unika besökare i månaden. Vi måste alltid se att ligga i framkant och hänga med i den utveckling som våra kunder förväntar sig. I detta projekt har vi fokuserat på att göra det så enkelt som möjligt för våra konsumenter att hitta vad de söker oavsett vilken enhet de använder, säger Jonas Kahlow, designchef på Jollyroom.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Skiftet är här.

Annons
Annons
Flygstoppet för Boeing kan påverka global <nobr>e-handel</nobr>

Flygstoppet för Boeing kan påverka global e-handel

Vanligt med e-handelspaket på passagerarplan.

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Vill bli en föregångare inom omnikanalhandel.

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

Instagram fångar hela e-handeln i sin app.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ehandel.se startar Ehandel Academy

Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel.

E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Annons
Annons
Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta