Jollyroom mot miljarden med uppgraderad nätbutik

Nya kategorier och bättre användarvänlighet ska få Jollyroom att nå målet på en miljard i omsättning 2017.

I höstas kunde Jollyroom meddela att e-handlarens lager skulle byggas ut för att kunna hantera försäljning i miljardklassen, vilket är företagets omsättningsmål för 2017. Som ett ytterligare steg mot den hägrande miljarden lanserar Jollyroom nu ett antal förbättringar på sajten. Bland annat ska kategoriseringen av produkterna bli tydligare och sidan ska bli mer användarvänlig.

I Jollyrooms utbud ingår 45 000 artiklar uppdelat på hundratals kategorier. E-handlaren misstänker att det stora antalet produkter gör det svårt för kunderna att ta till sig hela utbudet, och nu ska en uppdatering leda till att sidan blir lättare att överskåda.

Annons

- Som e-handlare är det otroligt viktigt att alltid upprätthålla och förändra sin nätbutik. Faktorer som påverkar köpupplevelsen tillkommer hela tiden. För att kunna säkra en god köpupplevelse krävs en ständig utveckling av funktioner samt förmågan att kunna förutspå kundens behov, säger Jessica Egman, marknadschef på Jollyroom.

600 000 besökare i månaden

I uppdateringen av sidan ingår nya designelement, nya kategorier och en ny filterfunktion. Jollyroom räknar med att förändringarna ska förbättra hela köpupplevelsen. Den nya sidan ska vara lika lätt att använda oavsett om kunden kommer till butiken via desktop, surfplatta eller mobil. I dagsläget kommer 70 procent av Jollyrooms besökare till sidan via en mobiltelefon.

- Det är en enorm utmaning att hantera en nätbutik med över 600 000 unika besökare i månaden. Vi måste alltid se att ligga i framkant och hänga med i den utveckling som våra kunder förväntar sig. I detta projekt har vi fokuserat på att göra det så enkelt som möjligt för våra konsumenter att hitta vad de söker oavsett vilken enhet de använder, säger Jonas Kahlow, designchef på Jollyroom.

Annons