Annons

Jollyroom mot miljarden med uppgraderad nätbutik Jessica Egman

Jollyroom mot miljarden med uppgraderad nätbutik

2016-06-27 08:45

Nya kategorier och bättre användarvänlighet ska få Jollyroom att nå målet på en miljard i omsättning 2017.

I höstas kunde Jollyroom meddela att e-handlarens lager skulle byggas ut för att kunna hantera försäljning i miljardklassen, vilket är företagets omsättningsmål för 2017. Som ett ytterligare steg mot den hägrande miljarden lanserar Jollyroom nu ett antal förbättringar på sajten. Bland annat ska kategoriseringen av produkterna bli tydligare och sidan ska bli mer användarvänlig.

I Jollyrooms utbud ingår 45 000 artiklar uppdelat på hundratals kategorier. E-handlaren misstänker att det stora antalet produkter gör det svårt för kunderna att ta till sig hela utbudet, och nu ska en uppdatering leda till att sidan blir lättare att överskåda.

Annons
Annons
- Som e-handlare är det otroligt viktigt att alltid upprätthålla och förändra sin nätbutik. Faktorer som påverkar köpupplevelsen tillkommer hela tiden. För att kunna säkra en god köpupplevelse krävs en ständig utveckling av funktioner samt förmågan att kunna förutspå kundens behov, säger Jessica Egman, marknadschef på Jollyroom.

600 000 besökare i månaden

I uppdateringen av sidan ingår nya designelement, nya kategorier och en ny filterfunktion. Jollyroom räknar med att förändringarna ska förbättra hela köpupplevelsen. Den nya sidan ska vara lika lätt att använda oavsett om kunden kommer till butiken via desktop, surfplatta eller mobil. I dagsläget kommer 70 procent av Jollyrooms besökare till sidan via en mobiltelefon.

- Det är en enorm utmaning att hantera en nätbutik med över 600 000 unika besökare i månaden. Vi måste alltid se att ligga i framkant och hänga med i den utveckling som våra kunder förväntar sig. I detta projekt har vi fokuserat på att göra det så enkelt som möjligt för våra konsumenter att hitta vad de söker oavsett vilken enhet de använder, säger Jonas Kahlow, designchef på Jollyroom.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Gents CFO lämnar för en annan e-handlare

Gents CFO lämnar för en annan e-handlare

Ska hjälpa e-företaget att nå 100 miljoner.

Annons
Annons
Underleverantörer kör olagligt ut e-handlarnas varor

Underleverantörer kör olagligt ut e-handlarnas varor

"Katastrofalt och inte acceptabelt".

City Gross planerar mindre citybutiker

City Gross planerar mindre citybutiker

"Möjlighet att hämta ut beställningar gjorda på nätet".

My Perfect Day till Svensk Digital Handels styrelse

My Perfect Day till Svensk Digital Handels styrelse

Ska representera mindre e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Har rullats ut till 5 distributionscentraler.

En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

"En av de mest framgångsrika logistiklösningarna i företagets historia".

Gick från B2B till B2C -

Gick från B2B till B2C - "Kul att vara kontroversiell"

E-handeln som lutar sig mot forskning.

Annons
Annons
UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

Siktar på att dubbla i år.

Annons
Jobb på Ehandel.se

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta