Annons

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare Redo att fyllas med kunder och aktiviteter

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare

2018-08-16 12:30

Öppnar i centrala Stockholm.

År 2002 inledde Junkyard sin bana som en ganska liten skatebutik. Numera omsätter bolaget hundratals miljoner, och det har därmed blivit dags för vad vd:n Ted Boman beskriver som nästa naturliga steg i företagets utveckling.

LÄS ÄVEN: Junkyard ökar 54 miljoner - gör vinst för andra året i rad

Yta på 300 kvadratmeter

Den 24 augusti slår nämligen Junkyard upp porten till företagets första flaggskeppsbutik. Den ligger på Gamla Brogatan i Stockholm och har en yta på 300 kvadratmeter. Den nya butiken ska ha tagits fram med e-handeln i åtanke.

- Vi har ett otroligt stort sortiment. Har vi inte varan i butik kan vi hjälpa våra kunder att beställa online, antingen för hemleverans eller för att hämta upp här i butiken. Genom vårt samarbete med Instabox har vi även möjlighet att agera pick-up point för alla typer av online beställningar, inte bara från vår egen hemsida, säger Ted Boman i ett pressmeddelande.

"En plats att hänga på"

Utöver själva butiksytan ska den nya lokalen också ha en yta som kan användas som showroom eller för diverse evenemang. Tanken är att butiken ska fokusera på "det personliga mötet med kompetent personal", snarare än att utgöra en traditionell affär.

- Junkyard skall vara en skön och inspirerande plats att hänga på och en naturlig one-stop shop för fashion, street and sports, fortsätter Ted Boman.

Junkyards flaggskeppsbutik har tagits fram i samarbete med arkitekterna Fredrik Nilsby och Johan Sandler, som tillsammans med e-handlaren har haft som ambition att "lyfta urbant streetmode till en högre nivå".

Annons
Annons

Subkultur möter high-end fashion

Det har bland annat uttryckts med hjälp av material som betong och stål, samt väggar där till exempel posters kan fästas med hjälp av magneter. Det blir dessutom både en sneakerbar och en skateverkstad. Och förstås, digitala skärmar som kunderna kan använda till att ta del av Junkyards sortiment.

- Det finns en spänning i mötet mellan det som en gång var en subkultur och mer klassisk high-end fashion. Att skapa en meningsfull koppling mellan on- och offline har också varit en viktig del av arbetet, säger Fredrik Nilsby.

Junkyard har sedan tidigare en fysisk butik i hemstaden Trollhättan. Den har en samlad butiksyta på hela 600 kvadratmeter.

UPPDATERING: Det stod tidigare i artikeln att butiken öppnar i morgon. Rätt är att den öppnar den 24 augusti.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Annons
Annons

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Helgspecial: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Bra eller dåligt att sluta med flyg och kött?

Annons
Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta