Annons

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare Redo att fyllas med kunder och aktiviteter

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare

2018-08-16 12:30

Öppnar i centrala Stockholm.

År 2002 inledde Junkyard sin bana som en ganska liten skatebutik. Numera omsätter bolaget hundratals miljoner, och det har därmed blivit dags för vad vd:n Ted Boman beskriver som nästa naturliga steg i företagets utveckling.

LÄS ÄVEN: Junkyard ökar 54 miljoner - gör vinst för andra året i rad

Yta på 300 kvadratmeter

Den 24 augusti slår nämligen Junkyard upp porten till företagets första flaggskeppsbutik. Den ligger på Gamla Brogatan i Stockholm och har en yta på 300 kvadratmeter. Den nya butiken ska ha tagits fram med e-handeln i åtanke.

- Vi har ett otroligt stort sortiment. Har vi inte varan i butik kan vi hjälpa våra kunder att beställa online, antingen för hemleverans eller för att hämta upp här i butiken. Genom vårt samarbete med Instabox har vi även möjlighet att agera pick-up point för alla typer av online beställningar, inte bara från vår egen hemsida, säger Ted Boman i ett pressmeddelande.

"En plats att hänga på"

Utöver själva butiksytan ska den nya lokalen också ha en yta som kan användas som showroom eller för diverse evenemang. Tanken är att butiken ska fokusera på "det personliga mötet med kompetent personal", snarare än att utgöra en traditionell affär.

- Junkyard skall vara en skön och inspirerande plats att hänga på och en naturlig one-stop shop för fashion, street and sports, fortsätter Ted Boman.

Junkyards flaggskeppsbutik har tagits fram i samarbete med arkitekterna Fredrik Nilsby och Johan Sandler, som tillsammans med e-handlaren har haft som ambition att "lyfta urbant streetmode till en högre nivå".

Annons
Annons

Subkultur möter high-end fashion

Det har bland annat uttryckts med hjälp av material som betong och stål, samt väggar där till exempel posters kan fästas med hjälp av magneter. Det blir dessutom både en sneakerbar och en skateverkstad. Och förstås, digitala skärmar som kunderna kan använda till att ta del av Junkyards sortiment.

- Det finns en spänning i mötet mellan det som en gång var en subkultur och mer klassisk high-end fashion. Att skapa en meningsfull koppling mellan on- och offline har också varit en viktig del av arbetet, säger Fredrik Nilsby.

Junkyard har sedan tidigare en fysisk butik i hemstaden Trollhättan. Den har en samlad butiksyta på hela 600 kvadratmeter.

UPPDATERING: Det stod tidigare i artikeln att butiken öppnar i morgon. Rätt är att den öppnar den 24 augusti.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Skiftet är här.

Annons
Annons
Flygstoppet för Boeing kan påverka global <nobr>e-handel</nobr>

Flygstoppet för Boeing kan påverka global e-handel

Vanligt med e-handelspaket på passagerarplan.

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Vill bli en föregångare inom omnikanalhandel.

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

Instagram fångar hela e-handeln i sin app.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ehandel.se startar Ehandel Academy

Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel.

E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Annons
Annons
Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta