Annons

KappAhl omfamnar e-handel med click and collect Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl

KappAhl omfamnar e-handel med click and collect

2017-10-02 08:52

Nytt omnikanalkoncept gav effekt direkt.

Efter den senaste tidens turbulens tycks KappAhl nu ha stakat ut vägen framåt. Och den går rakt igenom e-handeln. Nyligen påbörjade koncernen nämligen utrullningen av både "click and collect" och "shop online in store" på bred front.

- Alla sätt att shoppa på KappAhl ska vara integrerade. Online och fysisk butik är inte olika kanaler utan två delar av samma KappAhl. Det är kunden som väljer och vi som levererar. I och med att online alltid är påfyllt, har vi nu heller aldrig slut på varan i butik, säger Charlotte Katz, digital chef på KappAhl, i ett pressmeddelande.

Sverige först ut

Först ut med den nya servicen var de 169 svenska butikerna och den 16 oktober följer kedjans 52 butiker i Finland, varefter 90 butiker i Norge står på tur veckan därefter. På sikt vill KappAhl att även de polska butikerna ska få tillgång till systemen.

Effekten från den svenska utrullningen lät inte vänta på sig.

Annons
Annons
- Direkt vid lanseringen här i Sverige såg vi positiva effekter i vår försäljning. Samtidigt är våra kollegor i butik nöjda att kunna ge bättre service och kunden är nöjd med ett större utbud, säger Charlotte Katz.

De nya e-handelsmöjligheterna innebär bland annat att kunderna kan beställa varor, som inte finns i butiken, direkt i kassan. Köpet ska även kunna genomföras direkt i mobilen.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta