KitchenTime siktar på miljarden med nytt uppköp

Köksbutiken på nätet köper upp ännu en e-handlare och nu är siktet inställt på att omsätta 1 miljard kronor inom några år.

2010 grundade Anton Malmberg och Joel Falck köksbutiken Lykka.se. En butik som under 2014 bytte namn till KitchenTime. I början av 2016 köpte bolaget upp inte mindre än tre e-handlare av Internet Retail Holding; TheHome.se, Danskdesign.nu samt Drytrend.com.

Nu är det dags för nästa förvärv och Uppsala-bolaget meddelar att man köpt upp den svenska möbel- och inredningssajten Confident Living där riskkapitalbolaget Verdane är en av delägarna

Annons
Annons

– Vi har varit väldigt fokuserade på att skapa effektiva operations vilket ger oss möjlighet att snabbt skruva på nya sajter ovanpå vår befintliga infrastruktur, säger Joel Falck, VD och medgrundare av KitchenTime.

Blickar ut i Europa

Ingen av parterna vill avslöja köpesumman men den beräknas ligga någonstans runt 45 miljoner kronor. KitchenTime omsätter på egen hand 100 miljoner kronor och med förvärvet väntas KitchenTime Group nå en årsförsäljning på runt 150 miljoner.

KitchenTime, som är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Danmark, stängde i somras även en nyemission på 10 miljoner kronor. Och nu flaggar man för nya förvärv, samt en expansion vidare ut i Europa.

–Vi kommer att fortsätta att hålla utkik efter möjliga förvärvsobjekt både inom och utanför den svenska marknaden, säger Joel Falck.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!