Annons

Kritiserades för trånga kläder - nu agerar Indiska Indiskas vd Karin Lindahl har fått nog av företagets alltför trånga kläder

Kritiserades för trånga kläder - nu agerar Indiska

2018-08-14 07:00

Inte ens företagets vd har känt sig bekväm.

Mode- och inredningsföretaget Indiska har under de senaste åren genomgått en större förändringsresa, som bland annat resulterat i en utökad satsning på e-handel. Men det tidigare krisande företaget har fler planer för att få kunderna att öppna sina plånböcker igen.

"Plaggen har varit för trånga"

En av dem är nya storlekar, som lanserades i samband med företagets höstkollektion. Tidigare har Indiskas storlekar legat i spannet 36-46, men den nya skalan XS till XL motsvarar storlek 34 till och med 50, skriver företaget i ett pressmeddelande, och tillägger att den nya skalan ska användas till i stort sett alla Indiskas plagg.

- Vi har fått mycket feedback från våra kunder gällande passform, framför allt att plaggen har varit för trånga. Jag bär själv våra kläder varje dag och har känt mig obekväm i att plagg har suttit för tajt över armar och byst, eller känslan att inte kunna ha den storleken som jag vanligtvis bär, säger Indiskas vd Karin Lindahl i en kommentar. 

Utöver att storlekarna alltså väntas passa fler, ska "ett mer generöst rörelsetillägg" ha lagts till vid produktionen av kläderna. Något som är tänkt att ge utökad bekvämlighet och rymligare passform.

Annons
Annons

Vill välkomna kunderna tillbaka

Samtidigt meddelar Indiska att de modeller som visar upp företagets kläder från och med nu ska ha en större variation i storlek. Under gårdagen möttes Indiskas nyheter av positiva kommentarer i sociala medier, där flera personer berömde företaget för förändringen.

- Det är en milstolpe att nu kunna presentera plagg som är konstruerade efter hur den kvinnliga kroppen faktiskt ser ut och jag gläds över att kunna välkomna alla kunder tillbaka, säger Karin Lindahl.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta