Annons

Kritiserades för trånga kläder - nu agerar Indiska Indiskas vd Karin Lindahl har fått nog av företagets alltför trånga kläder

Kritiserades för trånga kläder - nu agerar Indiska

2018-08-14 07:00

Inte ens företagets vd har känt sig bekväm.

Mode- och inredningsföretaget Indiska har under de senaste åren genomgått en större förändringsresa, som bland annat resulterat i en utökad satsning på e-handel. Men det tidigare krisande företaget har fler planer för att få kunderna att öppna sina plånböcker igen.

"Plaggen har varit för trånga"

En av dem är nya storlekar, som lanserades i samband med företagets höstkollektion. Tidigare har Indiskas storlekar legat i spannet 36-46, men den nya skalan XS till XL motsvarar storlek 34 till och med 50, skriver företaget i ett pressmeddelande, och tillägger att den nya skalan ska användas till i stort sett alla Indiskas plagg.

- Vi har fått mycket feedback från våra kunder gällande passform, framför allt att plaggen har varit för trånga. Jag bär själv våra kläder varje dag och har känt mig obekväm i att plagg har suttit för tajt över armar och byst, eller känslan att inte kunna ha den storleken som jag vanligtvis bär, säger Indiskas vd Karin Lindahl i en kommentar. 

Utöver att storlekarna alltså väntas passa fler, ska "ett mer generöst rörelsetillägg" ha lagts till vid produktionen av kläderna. Något som är tänkt att ge utökad bekvämlighet och rymligare passform.

Annons
Annons

Vill välkomna kunderna tillbaka

Samtidigt meddelar Indiska att de modeller som visar upp företagets kläder från och med nu ska ha en större variation i storlek. Under gårdagen möttes Indiskas nyheter av positiva kommentarer i sociala medier, där flera personer berömde företaget för förändringen.

- Det är en milstolpe att nu kunna presentera plagg som är konstruerade efter hur den kvinnliga kroppen faktiskt ser ut och jag gläds över att kunna välkomna alla kunder tillbaka, säger Karin Lindahl.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta