Annons

Kritiserades för trånga kläder - nu agerar Indiska Indiskas vd Karin Lindahl har fått nog av företagets alltför trånga kläder

Kritiserades för trånga kläder - nu agerar Indiska

2018-08-14 07:00

Inte ens företagets vd har känt sig bekväm.

Mode- och inredningsföretaget Indiska har under de senaste åren genomgått en större förändringsresa, som bland annat resulterat i en utökad satsning på e-handel. Men det tidigare krisande företaget har fler planer för att få kunderna att öppna sina plånböcker igen.

"Plaggen har varit för trånga"

En av dem är nya storlekar, som lanserades i samband med företagets höstkollektion. Tidigare har Indiskas storlekar legat i spannet 36-46, men den nya skalan XS till XL motsvarar storlek 34 till och med 50, skriver företaget i ett pressmeddelande, och tillägger att den nya skalan ska användas till i stort sett alla Indiskas plagg.

- Vi har fått mycket feedback från våra kunder gällande passform, framför allt att plaggen har varit för trånga. Jag bär själv våra kläder varje dag och har känt mig obekväm i att plagg har suttit för tajt över armar och byst, eller känslan att inte kunna ha den storleken som jag vanligtvis bär, säger Indiskas vd Karin Lindahl i en kommentar. 

Utöver att storlekarna alltså väntas passa fler, ska "ett mer generöst rörelsetillägg" ha lagts till vid produktionen av kläderna. Något som är tänkt att ge utökad bekvämlighet och rymligare passform.

Annons
Annons

Vill välkomna kunderna tillbaka

Samtidigt meddelar Indiska att de modeller som visar upp företagets kläder från och med nu ska ha en större variation i storlek. Under gårdagen möttes Indiskas nyheter av positiva kommentarer i sociala medier, där flera personer berömde företaget för förändringen.

- Det är en milstolpe att nu kunna presentera plagg som är konstruerade efter hur den kvinnliga kroppen faktiskt ser ut och jag gläds över att kunna välkomna alla kunder tillbaka, säger Karin Lindahl.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Annons
Annons
Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Ska stävja Zalando och Boozt.

Fracklagret:

Fracklagret: "De flesta butiker bara gnäller på e-handel"

Nischad e-handel passerar 3 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta