Lager 157 startar ny e-handel – vill förändra B2B

Ska sälja arbetskläder som kan profileras för enskilda företag.

I höstas kunde vi berätta att Lager 157 skulle nå e-handelsmålet på 100 miljoner i omsättning bland annat genom att skapa en underavdelning på sin sajt som var avsedd för B2B-handel.

LÄS ÄVEN: Baby och B2B ska ta lager 157 till 100 miljoner 

Annons

"Enkelhet är vad vi strävar efter"

Nu kan Ehandel.se som första publikation avslöja att företagets B2B-satsning tar en ny vändning. B2B-handeln kommer nämligen att börja stå på egna ben, vilket sker genom att Lager 157 i nästa vecka lanserar en helt ny e-handel. Den kommer att heta 157work.com och sälja arbetskläder.

- För att kunna sätta ett tydligt B2B-fokus har vi valt att driva 157work.com som en renodlad e-handel mot företag. Vi erbjuder bra plagg till otroligt bra pris, helt enligt vår princip att dela med kunden. Vill företaget ha profilering så kommer vi även att hantera det för att addera kundvärde. Enkelhet är vad vi strävar efter, skriver Joachim Jerkersson, e-handelsansvarig på Lager 157, till Ehandel.se. 

"Stark efterfrågan" bakom idén

Han menar att initiativet bland annat kommer efter att flera företag efterfrågat just den typen av kläder.

- Lager 157 håller en hög utvecklingstakt och i det ingår att titta på nya marknader utifrån behov som är synliga på marknaden. Vi har stark efterfrågan på prisvärda plagg från olika arbetsplatser och branscher där man söker moderna, funktionella och prisvärda plagg för det nya näringslivet. För Lager 157 är det också ett sätt att bidra till förändring av en annars konservativ del av klädhandeln.

Ny kollektion till hösten

Den stora efterfrågan som företaget upplever gör även att de lanserar en ny kollektion av just arbetskläder redan till hösten.

- När vi går in i något så gör vi alltid det med målet att hålla hög utvecklingstakt. Till hösten kommer även en helt ny kollektion riktad mot företag och arbetsliv. Plagg som efterfrågats av våra kunder kommer komplettera vårt sortiment ytterligare, för att vara den leverantör som våra kunder efterfrågar.

"Vi delar vinsten med våra kunder"

Nu hoppas företaget att deras nya koncept på sikt ska förändra B2B-handeln i grunden.

- Lanseringen av sidan 157work.com kommer att ske den 5:e juni, med tanken att förändra B2B-handeln. Schyssta arbetskläder till alla. Vi delar vinsten med våra kunder, avslutar Joachim Jerkersson.

Annons

Annons