Annons

Lanserade växthus i 3D - nu kommer nya miljoner Lena Ljungquist tar sina wexthus till media

Lanserade växthus i 3D - nu kommer nya miljoner

2018-05-30 09:07

Tar in PR-företag som ny delägare.

Med ambitionen att göra fantasi till verklighet släppte e-handelsföretaget Wexthuset nyligen vad som skulle vara en unik 3D-lösning för att hitta rätt växthus.

LÄS ÄVEN: Svensk e-handlare först ut med unikt 3D-verktyg för växthus

Ägarandel i utbyte mot reklam

Nu visar det sig att företaget har fler överraskningar i rockärmen. Wexthuset har nämligen tagit in 12 miljoner från Aggregate Media, som därmed blir ny delägare i bolaget. Pengarna är tänkta att öka Wexthusets marknadsföringsbudget.

Genom avtalet med Aggregate Media får Wexthuset nämligen tillgång till annonsering i till exempel tidningar, radio och TV. Upplägget har tidigare använts av andra e-handlare, som till exempel Pen Store.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Pen Store får ny delägare och reklam för 10 miljoner

- Vi är väldigt glada över att få in Aggregate som delägare. Mediebudgeten som de tillför samt erfarenheten av att bygga upp e-handelsbolag är väldigt värdefull för oss när vi nu ska öka tillväxttakten och ta marknadsandelar framöver, säger Lena Ljungquist, grundare av Wexthuset, i ett pressmeddelande.

"Ser fram emot att växa bolaget"

Utöver sin egen e-handel agerar Wexthuset grossist till återförsäljare. Företaget har också en fysisk trädgårdsbutik. Merparten av försäljningen sker i Sverige, men övriga Norden uppges växa snabbt. Wexthuset har dessutom mött ett växande intresse från Japan där Wexthuset för övrigt har en specialanpassad e-handelssajt.

- Wexthuset har ett starkt kundererbjudande tack vare sitt breda sortiment av kvalitetsprodukter för odling och trädgärdsskötsel i kombination med en omfattande artikelbank där kunden kan tillgodogöra sig kunskap kring hur man odlar. Vi ser fram emot att växa bolaget tillsammans med grundarna och övriga ägare, säger Adam Lodin, Investment Manager, Aggregate.

LÄS ÄVEN: Wexthuset mot 20 miljoner - går nu in i Japan

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Adlibris startar ny e-handel - satsar på inredning

Adlibris startar ny e-handel - satsar på inredning

"Ska bli den ledande e-handelsbutiken".

Annons
Annons
Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Vill erbjuda leverans dagens efter.

Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

"Snabbaste expansionen någonsin i Blomsterlandets historia".

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

"Bara början på denna förändringsresa".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

E-handeln flyttar in i appen.

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

"I särklass det främsta valet hos våra kunder i dag".

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

"Naturligt att vi behöver en ny vd".

Annons
Annons
Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Rekryterar från Bergendahls.

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

"Jag är just nu inte i stånd att ta hand om de beställningar som görs via hemsidan", skriver Madeleine McCanns mamma.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta