Annons

Lanserade växthus i 3D - nu kommer nya miljoner Lena Ljungquist tar sina wexthus till media

Lanserade växthus i 3D - nu kommer nya miljoner

2018-05-30 09:07

Tar in PR-företag som ny delägare.

Med ambitionen att göra fantasi till verklighet släppte e-handelsföretaget Wexthuset nyligen vad som skulle vara en unik 3D-lösning för att hitta rätt växthus.

LÄS ÄVEN: Svensk e-handlare först ut med unikt 3D-verktyg för växthus

Ägarandel i utbyte mot reklam

Nu visar det sig att företaget har fler överraskningar i rockärmen. Wexthuset har nämligen tagit in 12 miljoner från Aggregate Media, som därmed blir ny delägare i bolaget. Pengarna är tänkta att öka Wexthusets marknadsföringsbudget.

Genom avtalet med Aggregate Media får Wexthuset nämligen tillgång till annonsering i till exempel tidningar, radio och TV. Upplägget har tidigare använts av andra e-handlare, som till exempel Pen Store.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Pen Store får ny delägare och reklam för 10 miljoner

- Vi är väldigt glada över att få in Aggregate som delägare. Mediebudgeten som de tillför samt erfarenheten av att bygga upp e-handelsbolag är väldigt värdefull för oss när vi nu ska öka tillväxttakten och ta marknadsandelar framöver, säger Lena Ljungquist, grundare av Wexthuset, i ett pressmeddelande.

"Ser fram emot att växa bolaget"

Utöver sin egen e-handel agerar Wexthuset grossist till återförsäljare. Företaget har också en fysisk trädgårdsbutik. Merparten av försäljningen sker i Sverige, men övriga Norden uppges växa snabbt. Wexthuset har dessutom mött ett växande intresse från Japan där Wexthuset för övrigt har en specialanpassad e-handelssajt.

- Wexthuset har ett starkt kundererbjudande tack vare sitt breda sortiment av kvalitetsprodukter för odling och trädgärdsskötsel i kombination med en omfattande artikelbank där kunden kan tillgodogöra sig kunskap kring hur man odlar. Vi ser fram emot att växa bolaget tillsammans med grundarna och övriga ägare, säger Adam Lodin, Investment Manager, Aggregate.

LÄS ÄVEN: Wexthuset mot 20 miljoner - går nu in i Japan

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta