Annons

Lanserade växthus i 3D - nu kommer nya miljoner Lena Ljungquist tar sina wexthus till media

Lanserade växthus i 3D - nu kommer nya miljoner

2018-05-30 09:07

Tar in PR-företag som ny delägare.

Med ambitionen att göra fantasi till verklighet släppte e-handelsföretaget Wexthuset nyligen vad som skulle vara en unik 3D-lösning för att hitta rätt växthus.

LÄS ÄVEN: Svensk e-handlare först ut med unikt 3D-verktyg för växthus

Ägarandel i utbyte mot reklam

Nu visar det sig att företaget har fler överraskningar i rockärmen. Wexthuset har nämligen tagit in 12 miljoner från Aggregate Media, som därmed blir ny delägare i bolaget. Pengarna är tänkta att öka Wexthusets marknadsföringsbudget.

Genom avtalet med Aggregate Media får Wexthuset nämligen tillgång till annonsering i till exempel tidningar, radio och TV. Upplägget har tidigare använts av andra e-handlare, som till exempel Pen Store.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Pen Store får ny delägare och reklam för 10 miljoner

- Vi är väldigt glada över att få in Aggregate som delägare. Mediebudgeten som de tillför samt erfarenheten av att bygga upp e-handelsbolag är väldigt värdefull för oss när vi nu ska öka tillväxttakten och ta marknadsandelar framöver, säger Lena Ljungquist, grundare av Wexthuset, i ett pressmeddelande.

"Ser fram emot att växa bolaget"

Utöver sin egen e-handel agerar Wexthuset grossist till återförsäljare. Företaget har också en fysisk trädgårdsbutik. Merparten av försäljningen sker i Sverige, men övriga Norden uppges växa snabbt. Wexthuset har dessutom mött ett växande intresse från Japan där Wexthuset för övrigt har en specialanpassad e-handelssajt.

- Wexthuset har ett starkt kundererbjudande tack vare sitt breda sortiment av kvalitetsprodukter för odling och trädgärdsskötsel i kombination med en omfattande artikelbank där kunden kan tillgodogöra sig kunskap kring hur man odlar. Vi ser fram emot att växa bolaget tillsammans med grundarna och övriga ägare, säger Adam Lodin, Investment Manager, Aggregate.

LÄS ÄVEN: Wexthuset mot 20 miljoner - går nu in i Japan

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Efter Komplett - här är Ole Vinjes nya jobb

Förre vd:n avgår efter 16 år.

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

Mystiskt avsked - Gina Tricots VD lämnar

"Passar bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

Här är e-handlarna som influencers helst vill jobba med

"Krångligt att förstå vad företag förväntar sig".

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

H&M ökade med 11 procent: “Går i rätt riktning”

Förändringsarbetet fortsätter.

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

Erikshjälpens VD lämnar - en ny har nu tillsats

"Viktigt att organisationen är förändringsbenägen".

Annons
Annons
Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Svensk kalenderjätte lanserar personaliserad e-handel

Så typiskt Burde.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta