Lindex om att sälja hos andra: ”Ett naturligt nästa steg”

"En viktig del i vår fortsatta digitala expansion".

På sistone har vi kunnat berätta om hur Lindex rivstartat sina e-handelssatsningar rejält, inte minst sedan Susanne Ehnbåge tillträdde som företagets nya vd. För att ytterligare nåt ut och öka den digitala försäljningen, började företaget att sälja delar av sortimentet, först hos Nelly och sedan även i brittiska Asos e-handel. 

LÄS ÄVEN:
Lindex till Nellys e-handel: "Ska nå en yngre målgrupp"
Lindex börjar sälja på ASOS
 

Annons

"En nyckel till vår konkurrenskraft"

Nu bekräftar företagets kommunikationschef Kristina Hermansson att den senaste tidens satsningar är en del i företagets nya online-strategi.

- Ja det stämmer. Hur vi kombinerar vår e-handel och digitala närvaro med våra fysiska butiker och hur de stärker varandra, är en nyckel till vår konkurrenskraft, skriver hon till Ehandel.se.

Hon menar att Lindex ända sedan de startade sin e-handel för ett drygt decennium sedan hela tiden har haft en tydlig omnikanalstrategi, oavsett vilken kanal som kunderna väljer att handla i. Samarbeten med andra e-handlare är nu nästa steg i den utvecklingen, säger Kristina Hermansson.

- Att samarbeta med stora online-partners är ett naturligt nästa steg för oss och vi är jätteglada över att nu senast expandera med ASOS.

Vill inte avslöja framtidens samarbeten

Däremot vill Lindex i nuläget inte avslöja ifall det finns fler planerade samarbeten framöver.

- På din fråga gällande fler partners kan jag inte kommentera det, men en viktig del i vår fortsatta digitala expansion är att lansera Lindex tillsammans med e-handelspartners och möta kunden där hon vill.

Annons