Annons

Lyko blev årets e-handel och Nordens bästa webbsajt

Lyko blev årets e-handel och Nordens bästa webbsajt

2016-11-10 09:06

E-handlaren hamnade högst upp på pallen två gånger om vid årets upplaga av Episerver Awards.

Igår avgjordes Episerver Awards. En tävling som i år vuxit ut från Sverige och blivit en nordisk tävling inom webbaserad kommunikation för webbplatser som byggts på Episervers plattform.

I årets upplaga hade 86 bidrag nominerats i fem kategorier och vinnare av årets e-handel, där en jury granskade sajterna inom kundupplevelse, integrationer, personalisering och prestanda, blev svenska Lyko.

Genom en folkomröstning vann företaget även priset som Nordens bästa webbsajt.

– Resan för oss har bara börjat och vi vill fortsätta utmana och tänja gränserna för handel inom skönhetsindustrin. Därför är det extra kul att vinna publikens pris. Det är en bekräftelse på att vi är på rätt väg, säger Rickard Lyko, grundare av Lyko.

Först i världen med ny plattform

I oktober lanserade Avensia en ny e-handel i samarbete med Avensia vars primära nyhet var snabbheten och att sajten fungerar offline. Nu meddelar skönhetsföretaget att man är först i världen med att använda sig av Episerver Social, en plattform för att skapa användargenererat innehåll.

Annons
Annons

Det besökarna initialt ser efter lanseringen är recensioner och betygsättning av produkter och det ska gå att recensera allt ifrån en ansiktsbehandling till ett tandläkarbesök, samt följa personer och varumärken.

Tanken är att på sikt binda samman hela skönhetsvärlden till sajten och även här finns Avensia med på ett hörn.

– Att kunna lyfta en snabbväxande e-handel till en helt ny nivå kräver en enorm vilja och kreativitet från samtliga inblandade. SCOPE-arkitekturen och världens första Episerver Social installation öppnar dörren för en helt ny tillväxtresa för Avensia, säger Robin Gustafsson, VD för Avensia.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Annons
Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Annons
Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta