Annons

Lyko blev årets e-handel och Nordens bästa webbsajt

Lyko blev årets e-handel och Nordens bästa webbsajt

2016-11-10 09:06

E-handlaren hamnade högst upp på pallen två gånger om vid årets upplaga av Episerver Awards.

Igår avgjordes Episerver Awards. En tävling som i år vuxit ut från Sverige och blivit en nordisk tävling inom webbaserad kommunikation för webbplatser som byggts på Episervers plattform.

I årets upplaga hade 86 bidrag nominerats i fem kategorier och vinnare av årets e-handel, där en jury granskade sajterna inom kundupplevelse, integrationer, personalisering och prestanda, blev svenska Lyko.

Genom en folkomröstning vann företaget även priset som Nordens bästa webbsajt.

– Resan för oss har bara börjat och vi vill fortsätta utmana och tänja gränserna för handel inom skönhetsindustrin. Därför är det extra kul att vinna publikens pris. Det är en bekräftelse på att vi är på rätt väg, säger Rickard Lyko, grundare av Lyko.

Först i världen med ny plattform

I oktober lanserade Avensia en ny e-handel i samarbete med Avensia vars primära nyhet var snabbheten och att sajten fungerar offline. Nu meddelar skönhetsföretaget att man är först i världen med att använda sig av Episerver Social, en plattform för att skapa användargenererat innehåll.

Annons
Annons

Det besökarna initialt ser efter lanseringen är recensioner och betygsättning av produkter och det ska gå att recensera allt ifrån en ansiktsbehandling till ett tandläkarbesök, samt följa personer och varumärken.

Tanken är att på sikt binda samman hela skönhetsvärlden till sajten och även här finns Avensia med på ett hörn.

– Att kunna lyfta en snabbväxande e-handel till en helt ny nivå kräver en enorm vilja och kreativitet från samtliga inblandade. SCOPE-arkitekturen och världens första Episerver Social installation öppnar dörren för en helt ny tillväxtresa för Avensia, säger Robin Gustafsson, VD för Avensia.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Annons
Annons
Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons
IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta