Annons

Lyko blev årets e-handel och Nordens bästa webbsajt

Lyko blev årets e-handel och Nordens bästa webbsajt

2016-11-10 09:06

E-handlaren hamnade högst upp på pallen två gånger om vid årets upplaga av Episerver Awards.

Igår avgjordes Episerver Awards. En tävling som i år vuxit ut från Sverige och blivit en nordisk tävling inom webbaserad kommunikation för webbplatser som byggts på Episervers plattform.

I årets upplaga hade 86 bidrag nominerats i fem kategorier och vinnare av årets e-handel, där en jury granskade sajterna inom kundupplevelse, integrationer, personalisering och prestanda, blev svenska Lyko.

Genom en folkomröstning vann företaget även priset som Nordens bästa webbsajt.

– Resan för oss har bara börjat och vi vill fortsätta utmana och tänja gränserna för handel inom skönhetsindustrin. Därför är det extra kul att vinna publikens pris. Det är en bekräftelse på att vi är på rätt väg, säger Rickard Lyko, grundare av Lyko.

Först i världen med ny plattform

I oktober lanserade Avensia en ny e-handel i samarbete med Avensia vars primära nyhet var snabbheten och att sajten fungerar offline. Nu meddelar skönhetsföretaget att man är först i världen med att använda sig av Episerver Social, en plattform för att skapa användargenererat innehåll.

Annons
Annons

Det besökarna initialt ser efter lanseringen är recensioner och betygsättning av produkter och det ska gå att recensera allt ifrån en ansiktsbehandling till ett tandläkarbesök, samt följa personer och varumärken.

Tanken är att på sikt binda samman hela skönhetsvärlden till sajten och även här finns Avensia med på ett hörn.

– Att kunna lyfta en snabbväxande e-handel till en helt ny nivå kräver en enorm vilja och kreativitet från samtliga inblandade. SCOPE-arkitekturen och världens första Episerver Social installation öppnar dörren för en helt ny tillväxtresa för Avensia, säger Robin Gustafsson, VD för Avensia.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Skiftet är här.

Annons
Annons
Flygstoppet för Boeing kan påverka global <nobr>e-handel</nobr>

Flygstoppet för Boeing kan påverka global e-handel

Vanligt med e-handelspaket på passagerarplan.

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Vill bli en föregångare inom omnikanalhandel.

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

Instagram fångar hela e-handeln i sin app.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ehandel.se startar Ehandel Academy

Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel.

E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Annons
Annons
Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta