Annons

Michael Kors onlinesatsar med kundklubb på Instagram Michael Kors gör offensiv på nätet

Michael Kors onlinesatsar med kundklubb på Instagram

2016-07-27 13:46

Lyxmärket Michael Kors planerar att driva trafik till sin e-handel genom unika erbjudanden på Instagram.

I ett försök att skapa en mer sömlös köpupplevelse för sina 8,2 miljoner följare på Instagram planerar det amerikanska modemärket Michael Kors att göra nya e-handelsrelaterade satsningar på forumet. Kombinerat med taggen #InstaKors ska företaget lägga upp bilder på nya produkter. Följarna som ser taggen kommer sedan att kunna klicka på en länk i företagets profilsida och på så sätt komma vidare till en särskild Instakors-sida där de utvalda varorna finns att köpa, berättar Business Insider.

Upplägget med InstaKors-erbjudandena ska på sikt utvecklas till ett slags socialt lojalitetsprogem. Den som följer företaget på Instagram kommer till exempel att få ta del av unika erbjudanden och får också möjlighet att köpa produkter innan de finns till salu i Michael Kors övriga butiker.

Senaste nytt ska skapa lojalitet 

För att få lojala och återkommande kunder lovar företaget dessutom att i början av varje ny modesäsong lägga upp en helt ny vara som Instagramanvändarna då kan köpa flera veckor innan de har lanserats i butik.

Annons
Annons

Men Michael Kors engagemang i sociala medier lär få konkurrens. I en undersökning som utförts av företaget TimeTrade svarade 63 procent av de tillfrågade handelsbolagen att de planerade att investera i sociala medier under 2016.

Michael Kors InstaKors-funktion är än så länge endast tillgänglig för kunder i USA.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta