Annons

Michael Kors onlinesatsar med kundklubb på Instagram Michael Kors gör offensiv på nätet

Michael Kors onlinesatsar med kundklubb på Instagram

2016-07-27 13:46

Lyxmärket Michael Kors planerar att driva trafik till sin e-handel genom unika erbjudanden på Instagram.

I ett försök att skapa en mer sömlös köpupplevelse för sina 8,2 miljoner följare på Instagram planerar det amerikanska modemärket Michael Kors att göra nya e-handelsrelaterade satsningar på forumet. Kombinerat med taggen #InstaKors ska företaget lägga upp bilder på nya produkter. Följarna som ser taggen kommer sedan att kunna klicka på en länk i företagets profilsida och på så sätt komma vidare till en särskild Instakors-sida där de utvalda varorna finns att köpa, berättar Business Insider.

Upplägget med InstaKors-erbjudandena ska på sikt utvecklas till ett slags socialt lojalitetsprogem. Den som följer företaget på Instagram kommer till exempel att få ta del av unika erbjudanden och får också möjlighet att köpa produkter innan de finns till salu i Michael Kors övriga butiker.

Senaste nytt ska skapa lojalitet 

För att få lojala och återkommande kunder lovar företaget dessutom att i början av varje ny modesäsong lägga upp en helt ny vara som Instagramanvändarna då kan köpa flera veckor innan de har lanserats i butik.

Annons
Annons

Men Michael Kors engagemang i sociala medier lär få konkurrens. I en undersökning som utförts av företaget TimeTrade svarade 63 procent av de tillfrågade handelsbolagen att de planerade att investera i sociala medier under 2016.

Michael Kors InstaKors-funktion är än så länge endast tillgänglig för kunder i USA.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

Annons
Annons
ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Dollarstore om e-handeln:

Dollarstore om e-handeln: "En minst sagt magisk start"

Berättar om sin första vecka som e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

NA-KD öppnar ny butik:

NA-KD öppnar ny butik: "Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

"Det är något speciellt att ta på grejerna".

Nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> live

Nu är Dollarstores e-handel live

Öppen för beställningar.

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Stänger ännu en avdelning.

Annons
Annons
Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

65 miljoner mer än 2017.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta