Middagsfrid lanserar restaurangkasse

Trenden med att allt fler vill ha lösplock har inte avskräckt.

Middagsfrid, som numera är ett av flera nätmatsföretag som ingår i Axfood-koncernen, lanserar ett nytt koncept. Genom ett samarbete med restaurangföretaget Urban Deli, ska kunderna kunna beställa den så kallade Bistrokassen.

LÄS ÄVEN: Axfood: Middagsfrid är nu en del av Mat.se

Annons

Idén går ut på att kassen fylls med både restauranglagade färdigrätter och högklassiga råvaror som kunden själv kan tillaga.

- Många vill gärna laga maten från grunden, men får inte tiden att räcka till. Med Bistrokassen blir det möjligt att ta en genväg i köket, utan att för den sakens skull tumma på vare sig kvalitet eller innehåll, säger Mikael Sahlsten, ansvarig för projektet hos Middagsfrid.

Flera nya kassar trots vikande trend

Vi har flera gånger berättat om att just matkassar är på nedåtgående och att många kunder som näthandlar sin mat istället vill plocka den själva.

LÄS ÄVEN:

Traditionella nätmatskassen på väg bort enligt Gastrofy
Prognosen föll samman men lösplocket ökade med 38 procent

Det har dock inte hindrat Middagsfrid, som ju är ett renodlat matkasseföretag, från att lansera flera nya kassar redan igår. Sist ut innan Bistrokassen var nämligen Melliskassen, som är tänkt att fungera som ett komplement till de olika middagskassarna.

Bistrokassen kommer att kosta 829 kronor, med ett prova-på-pris på 525 kronor. Melliskassen kostar 145 kronor.

Annons
Annons