Annons

Miinto vill locka butiker online med e-handelsplattform Konrad Kierklo, VD Miinto

Miinto vill locka butiker online med e-handelsplattform

2016-11-07 14:39

Modeportalen för fysiska modebutiker lanserar MyMiinto, en plattform som ska göra det enklare för handlare att starta sin egen e-handel.

Danska Miinto grundades 2009 och samlar modeprodukter från småbutiker för att ge dem en chans att konkurrera med de stora kedjorna. Företaget har sajter i Danmark, Sverige, Norge samt i Nederländerna och i somras plockade modemarknadsplatsen in tiotals miljoner kronor i riskkapital.

Nu gör Miinto en ny satsning för att locka fler kunder till marknadsplatsen med lanseringen av en egen e-handelsplattform.

– Vi kan tydligt se att framtiden är en kombination av online och offline där webbshoppar bidrar till mer försäljning offline och tvärt om. Vi har därför utvecklat MyMiinto där butikerna i högsta grad kan få ett eget, unikt utseende på sin hemsida utan att starta från status quo med oss som ett stöd och en digital partner, säger Konrad Kierklo, grundare och VD på Miinto.

Synkroniserad med marknadsplatsen

Med MyMiinto hoppas Miinto göra det enklare för butiksägare att ta klivet online med en egen webbutik. Från start finns det ett antal butiksmallar att välja mellan och dessa ska sedan tämligen enkelt kunnas individualiseras och skräddarsys efter behov.

Annons
Annons

Det är dock inte gratis och ett startpaket går loss på 11 995 kronor. Då ingår bland annat hjälp med att sätta upp sajten, design, sökmotoroptimering samt överföring av domän. Sedan tillkommer ett löpande abonnemang på 500 kronor per månad.

– MyMiinto fungerar således som en plug-n’play-lösning, där Miinto.se skapar omsättningen samtidigt som butiken själv driver handeln och de inkommande beställningarna. Lösningen är synkroniserad med Miinto.se, vilket innebär att produkterna är synliga på båda plattformarna, säger Konrad Kierklo.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Annons
Annons
Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons
IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta