Annons

Miinto vill locka butiker online med e-handelsplattform Konrad Kierklo, VD Miinto

Miinto vill locka butiker online med e-handelsplattform

2016-11-07 14:39

Modeportalen för fysiska modebutiker lanserar MyMiinto, en plattform som ska göra det enklare för handlare att starta sin egen e-handel.

Danska Miinto grundades 2009 och samlar modeprodukter från småbutiker för att ge dem en chans att konkurrera med de stora kedjorna. Företaget har sajter i Danmark, Sverige, Norge samt i Nederländerna och i somras plockade modemarknadsplatsen in tiotals miljoner kronor i riskkapital.

Nu gör Miinto en ny satsning för att locka fler kunder till marknadsplatsen med lanseringen av en egen e-handelsplattform.

– Vi kan tydligt se att framtiden är en kombination av online och offline där webbshoppar bidrar till mer försäljning offline och tvärt om. Vi har därför utvecklat MyMiinto där butikerna i högsta grad kan få ett eget, unikt utseende på sin hemsida utan att starta från status quo med oss som ett stöd och en digital partner, säger Konrad Kierklo, grundare och VD på Miinto.

Synkroniserad med marknadsplatsen

Med MyMiinto hoppas Miinto göra det enklare för butiksägare att ta klivet online med en egen webbutik. Från start finns det ett antal butiksmallar att välja mellan och dessa ska sedan tämligen enkelt kunnas individualiseras och skräddarsys efter behov.

Annons
Annons

Det är dock inte gratis och ett startpaket går loss på 11 995 kronor. Då ingår bland annat hjälp med att sätta upp sajten, design, sökmotoroptimering samt överföring av domän. Sedan tillkommer ett löpande abonnemang på 500 kronor per månad.

– MyMiinto fungerar således som en plug-n’play-lösning, där Miinto.se skapar omsättningen samtidigt som butiken själv driver handeln och de inkommande beställningarna. Lösningen är synkroniserad med Miinto.se, vilket innebär att produkterna är synliga på båda plattformarna, säger Konrad Kierklo.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Annons
Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta