Miljardbolaget bygger om hela sin webb och e-handel

"50 procent av bolagets omsättning ska vara digital inom tre år".

Helsingborgsbaserade Boxon är både e-handlare och e-handelsleverantör genom nischade sajter som Ehandelspase.se och Trycktejp.nu. Boxon erbjuder förpackningar, märkning och automationslösningar och har sedan ett par år tillbaka satsat stor på e-handeln. Senast fick vi höra om hur de hade tagit sin fullfjädrade nätbutik till Norge samt lanserat Trycktejp.nu, som riktar sig till e-handlare.

LÄS ÄVEN: Den supernischade satsningen fortsätter för miljardbolaget

Annons

Nu meddelar konsultbolaget Consid att de fått det perfekta första uppdraget för sitt nya kontor i Helsingborg, som öppnade för en månad sedan. De ska nämligen bygga om och samla hela Boxons digitala närvaro, inkluderat e-handeln, på plattformen Episerver.

- Samarbetet med Boxon är ett riktmärke för vår tillväxt i Helsingborg och tack vare detta kommer vi att kunna växa ytterligare. Boxon är en stor aktör inom sin bransch och det känns väldigt roligt att få utveckla deras tekniska plattformar och vara med och bidra till deras digitala transformation, säger Christian Rydström, regionansvarig Consid Helsingborg, i ett pressmeddelande.

"Kraftig tillväxt i vår e-handel"

Fredrik Lethin, som är e-handelschef på Boxon, ser fram emot att sy ihop företagets digitala närvaro till en plattform. Något de räknar med kommer att göra det enklare att locka till sig nya kunder.

- Vi ser en kraftig tillväxt i vår e-handel och genom att kombinera e-handel och content marketing i en och samma miljö är vi övertygade om att vi kan accelerera denna tillväxt och attrahera nya kunder. Förenklat innebär detta att vi lyfter in allt i en och samma miljö och lanserar detta i höst. Ambitionen är att 50 procent av bolagets omsättning ska vara digital inom tre år, säger Fredrik Lethin till Ehandel.se.

I dag använder Boxon använda tre olika plattformar som nu alltså ska bli en där externwebb, e-handel och kundernas extranät ska samlas.

Annons