Annons

Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik Pressbild

Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik

2018-10-23 16:00

"Ett självklart steg i Sveas digitala transformation".

Klädföretaget Svea, som omsätter 77 miljoner kronor, gör nu egna satsningar i den fysiska världen. Familjeföretaget har investerat 280 000 kronor i Göteborgsföretaget Touchtechs teknik och ska nu öppna två olika fysiska koncept med stark e-handelskoppling.

- Vi kommer att testa två olika vägar med hjälp av Touchtech, dels en variant i mer traditionell butiksmiljö men också ett renodlat online/offline-koncept där fokuset ligger på event, PR och upphämtning i vårt showroom på Grev Turegatan i Stockholm, säger Sveas marknadschef Ted Wallmansson i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Twilfit nästa butikskedja att omfamna jätteskärmarna

Den nya butiken på Grev Turegatan, som alltså ska ha ett extra starkt e-handelsfokus, är nu nära att slå upp portarna.

Annons
Annons
- Svea-butiken, som också fortsättningsvis kommer att fungera som PR-kontor, showroom och eventlokal, öppnar torsdagen den 25 oktober, skriver modeföretaget idag.

"Online-försäljning med Touchtech"

I den nya butiken, som alltså öppnar på torsdag, ska det finnas ett begränsat fysiskt urval av det ordinarie sortimentet, medan hela sortimentet ska nås via skärmar från Touchtech.

- Kunden ges möjlighet att se hela kollektionen, beställa online från butiken och få hemleverans, även returer hanteras i butiken, förklarar Svea.

Tanken är att Touchtech ska öka försäljningen och lönsamhet i butikerna, samt bidra till en förbättrad kundupplevelse.

- Det här är ett självklart steg i Sveas digitala transformation. Online-försäljning med Touchtech är ett sätt att ytterligare öka vår servicegrad, säger Ted Wallmansson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta