Annons

NA-KD har nått 700 000 följare på 20 månader Jarno Vanhatapios NA-KD i topp på Instagram

NA-KD har nått 700 000 följare på 20 månader

2017-02-16 15:26

Inte bara störst utan även snabbast.

Tidigare i dag publicerade vi en lista med de 50 e-handlare i Ehandelsindex som har allra flest följare på Instagram. Listan, som togs ut den 14:e februari, placerade NA-KD som solklar etta med 697 106 följare, vilket var nästan dubbelt så många som tvåan Grandfrank.com.

"Tittar på Daniel Wellington"

Två dagar senare har NA-KD:s följarskara dock vuxit till över 700 000 personer, får vi veta när vi når VD:n Jarno Vanhatapio på telefon.

- Men vi kollar ju på H&M och Daniel Wellington, så jag har inte reflekterat så mycket över det. Vi jobbar hela tiden uppåt, säger han.

NA-KD tog nyligen in 140 miljoner i investering från Northzone och eEquity, och har sedan dess, som Jarno beskriver det, varit nere i gruvan och jobbat för att förbereda “nästa fas av resan”.

- Vi bygger väldigt brett just nu och har ganska lite fokus på omvärlden. Det är extremt mycket som ska göras innan vi tar nästa kliv.

Men etta på Topp 50 är väl ändå något att vara nöjd med?

Annons
Annons
- Ja, det är klart. Ser man det tidsmässigt så har vi ju nått 700 000 följare efter bara 20 månader som bolag, så då är vi förmodligen bland de snabbaste bolagen. Och tillväxt är en färskvara även i sociala medier.

"Gäller att hela tiden vara relevant"

Jarno Vanhatapio tar upp att det på Instagram inte räcker att ha många följare utan att man också måste ha en hög engagemangsgrad för att få många likes och kommentarer. Det är något han menar att NA-KD har lyckats bra med.

Växer antalet följare lite av sig själv när man väl har nått ett antal följare, eller måste man hela tiden jobba för att nå fler?

- Både ja och nej. Om man gör dåliga saker på Instagram straffas man och om man gör bra saker belönas man. Så det gäller att hela tiden vara relevant, avslutar Jarno Vanhatapio.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Vill se västar på buden.

Amazon vann - Sydamerika förlorade

Domänslaget: Amazon vann - Sydamerika förlorade

Slaget om toppdomänen är över.

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Fick sparken 2014 - nu är hon tillbaka.

Annons
Annons
City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

"Under våren har man sålt mer än någonsin".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta