Annons

Nya lokaler ska ta Boozt.com till nästa nivå Tenjin Visual /Kanozi Boozt.coms nya lokaler ligger i kontorshuset eXlent Hyllie i Malmö

Nya lokaler ska ta Boozt.com till nästa nivå

2016-04-07 11:35

Nätmodebutiken siktar i år på en omsättning runt 1,5 miljarder kronor. Då krävs både större kontorslokaler och ett nytt lager.

Under förra året nådde Boozt.com en försäljning på över 1 miljard kronor och gick samtidigt med vinst för första gången sedan starten 2009. Det nya året har börjat minst lika bra och omsättningen har under de tre första månaderna ökat med över 100 procent jämfört med i fjol.

Det danskägda företaget räknar med en omsättning på drygt 1,5 miljarder svenska kronor under 2016 och den snabba tillväxten gör att Boozt.com nu har flyttat till nya och större kontorslokaler i Hyllie i Malmö.

– Flytten är ytterligare ett steg på vägen mot att bli Skandinaviens ledande modebutik online och vi räknar med att både antalet anställda, beställningar till distributörer och försäljningen fortsätter att öka under 2016, säger Hermann Haraldsson, VD för Boozt.com.

Skandinaviens ledande modebutik online

Det nya huvudkontorets lokaler är över 2 000 kvadratmeter stort med plats för de flesta av företagets totalt 160 anställda. Utöver nya kontorslokaler flyttar Boozt i mars 2017 även till ett 43 500 kvadratmeter stort lager som just nu håller på att byggas utanför Ängelholm.

Annons
Annons

Något man hoppas ska ske ytterligare tillväxtmöjligheter samt stordriftsfördelar. Man satsar även på att öka graden av automatisering så att varje order behandlas mer effektivt.

– En snabb orderhantering och effektiv kundservice som möter kundernas förväntningar är avgörande för e-handel. Vår investering i automatisering är grundläggande för vår fortsatta tillväxt och konkurrenskraft. Flytten till de nya lokalerna är således både fysiskt nödvändig och en viktig del för att nå våra tillväxtmål, säger Hermann Haraldsson.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta