Annons

Nya online-märket: Jacob och Petter är nu på Kickstarter

Nya online-märket: "Extremt spännande med kickstartern"

2018-10-25 16:00

"Planen är att bygga upp en e-handel kring varumärket".

I förra veckan kunde vi berätta om ett nytt svenskt friluftsmärke vid namn Norra. Jacob von Matern, med lång erfarenhet från Haglöfs, planerar tillsammans med kollegan Petter Zachrisson att etablera ett nytt online-only varumärke som erbjuder friluftskläder i hög kvalitet till lågt pris, med återvunna och ekologiska material.

"Bekräftar att vi fyller ett behov"

LÄS ÄVEN: Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

Tanken var att lansera med en kampanj på Kickstarter och sedan öppna en egen nätbutik. Kickstarter-kampanjen för företagets första produkt, en friluftsbyxa, är nu i full gång.

- Det är extremt spännande med kickstartern just nu! Intresset för Norra och vår första friluftsbyxa är stort och vi har fått väldigt mycket positiva tillrop, säger Petter Zachrisson och fortsätter:
- Det bekräftar att vi fyller ett behov och en lucka som finns i branschen. Vår video på Kickstarter har visats över 1300 gånger och väldigt många har redan köpt byxorna. Endast första dagen nådde vi upp till 41 procent av vårt totala mål på en försäljning av 280 000 kronor. Nu efter första veckan har vi kommit upp i hela 69 procent. Vi marknadsför oss främst via sociala medier och via Google, på bland annat YouTube.

Kikar nu efter en bra plattform

Med 22 dagar kvar på kampanjen ser det alltså ljust ut och företaget planerar nu för en fortsättning med den egna e-handeln, som företaget nu kikar på bästa lösningen för.

Annons
Annons
- Samtidigt håller vi på och planerar framåt och vi tittar bland annat på vilken e-handelsplattform vi ska välja. Det är mycket att tänka på här och väga vilka fördelar och nackdelar de olika plattformarna har, och hur de kan integreras med andra verktyg. Vi har byggt vår site på Wordpress så vi utgår först från vad som kan kopplas på där, men vi är på inga sätt låsta vid att fortsätta med Wordpress, berättar Petter Zachrisson.

Det jobbigaste med den kommande e-handeln verkar dock inte vara tekniken.

- Att hitta bra samarbeten för frakt har visat sig vara ett större jobb än vi först trodde och det är något vi också jobbar fortlöpande med. Den långsiktiga planen är att bygga upp e-handel kring varumärket och ta fram och designa ett fullt sortiment av högkvalitativa produkter med hållbarhetstänk, för friluftsliv, berättar Petter Zachrisson.

I skrivande stund har Norras Kickstarter-kampanj fått in nära 200 000 kronor från 137 backare.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Annons
Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta