Annons

Nyheter24-gruppen lanserar eget varumärke i juli Daniel Weilar

Nyheter24-gruppen lanserar eget varumärke i juli

2017-06-15 08:51

Nytt skönhetsmärke ska tilltala företagets unga målgrupp.

Redan i augusti 2015 kunde vi avslöja att mediabolaget Nyheter24-gruppen hade planer på att starta e-handel för att få gruppen att växa. I februari 2016 gick koncernen ut med att de planerade att starta e-handel “före sommaren”. Men tiden gick och inget mer hördes.

Ska ge lärdom inför framtida satsningar

Nu, över ett år senare, verkar det hela till slut dock vara på gång. Enligt Resumé ska företaget nu i juli lansera ett eget skönhetsvarumärke, vilket uppges vara det första steget i e-handelssatsningen.

- Kanske kommer det att gå bra, kanske kommer det att krascha, men en sak är vi övertygande om. Vi kommer att lära oss otroligt mycket för våra framtida e-handelssatsningar, säger Nyheter24-gruppens VD och delägare Daniel Weilar till Resumé.

“Det är annonsörerna som bestämmer”

Daniel Weilar ska också ha talat på en konferens som Resumé anordnat, då han bland uttryckt kritik mot andra mediehus som han anser är alltför stelbenta.

Annons
Annons
- Det är annonsörerna som bestämmer var de lägger sina pengar och det har vi inget att säga något om. Det enda vi kan göra är att konkurrera så bra som vi kan, efter våra förutsättningar. Annonsörer är både lata och rationella och kommer alltid göra det som är enklast för dem. Om du inte kan berätta för kunden hur många startade videoströmmar du hade igår varför ska de då annonsera hos dig?

Rådet: Skapa eget innehåll

Och istället för att försöka konkurrera med Google och Facebook tror han att mediehusen ska satsa mer på att skapa eget innehåll.

- Det är ett område som inte Facebook kommer att ge sig in på, att skapa innehåll. Använd den unika kompetens ni har där så mycket som möjligt. Den kommer att vara viktig för er.

Nyheter24 har inte ytterligare velat precisera hur e-handelssatsningen kommer att arta sig.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Annons
Annons
Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons
IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta