Partykungen är Googles framgångsexempel

I sällskap med företag som Sony och Volkswagen lyfts nu Partykungen fram som extra duktiga på sökordsannonsering.

Det är förstås reklam för Googles AdWords men ändå lite kul att partybutiken ifrån Gävle nu lyfts fram av sökjätten som ett framgångsexempel.

På sidan Think With Google visar sökföretaget upp exempel på framgångsrika företag och marknadsföringskampanjer. Partykungen buntas ihop med företag som Swarovski och Sony.

Annons

Partykungen gillar Google

Google gillar förstås det faktum att Partykungen omfamnat inte bara AdWords utan flera av sökjättens produkter. Vi har bland annat skrivit hur företaget lägger stort fokus på YouTube numera.

- We use Google products such as AdWords, YouTube and Google Shopping to receive and target both new and old customers. We've had a lot of help using the Google Search to achieve our marketing and sales goals, säger grundaren Joel Svensson i Googles puffartikel.

Partykungen ska ha jobbat med byrån AdRelevance för att genomföra sina Google-satsningar.

Nu är mobilen i fokus

Sökjätten vill förstås visa på hur bra det kan gå och siffrorna som delges är bland annat en ökning i "AdWords-försäljning" med 683 procent sedan 2012. Partykungen sägs även ha ökat sin ROI (Return On Investment) gällande AdWords med 121 procent under denna period.

En stor del av framgången sägs vara att man A/B-testar genomgående för att lära sig vad kunderna vill ha. Fokuset nu, berättar Joel för Google, är att få fler att handla genom deras mobila sajt. Ett led i denna satsning var förstås lanseringen av en responsiv sida vid årsskiftet.

Annons