Annons

Polarn O. Pyret tar till Boozt för expansion till Danmark Boozt utökar barnsortimentet

Polarn O. Pyret tar till Boozt för expansion till Danmark

2017-11-13 11:14

Inleder unikt försäljningssamarbete.

Polarn O. Pyrets e-handel har vuxit kraftigt på senare tid och omsätter nu 94 miljoner kronor, vilket vi kunde berätta om för några veckor sedan. Och uppenbarligen har den populära barnklädesaktören ytterligare planer på att växa på nätet.

LÄS ÄVEN: Polarn O. Pyrets e-handel omsätter nu 94 miljoner

Blir ensam utomstående försäljare

I dag presenteras nämligen ett försäljningssamarbete mellan Polarn O. Pyret och e-handelsföretaget Boozt. Samarbetet ska vara unikt på så sätt att det gör Boozt till den enda utomstående aktören som får lov att sälja hela Polarn O. Pyrets barnsortiment.

Samarbetet ska enligt ett pressmeddelande ge Polarn O. Pyret tillgång till fler e-handelskunder, bland annat eftersom Boozt ska se till att företagets sortiment blir tillgängligt i Danmark. Som det är i dag kan e-handelskunder i Danmark endast handla via Polarn O. Pyrets internationella sajt.

Annons
Annons
- Boozt.com gör ett fantastiskt arbete på den nordiska marknaden, med kombinationen och ledande varumärken och snabba leveranser. Detta, i kombination med deras starka position på barnklädesmarknaden i Danmark gör Boozt.com till en perfekt parter för oss” säger Nanna Hedlund, vd för Polarn O. Pyret.

"Kompletterar vår varumärkesportfölj"

För Boozts del innebär samarbetet att e-handlaren får en förbättrad position vad gäller barnkläder i sortimentet.

- Vi är fantastiskt nöjda och stolta över att vi kommer att kunna erbjuda Polarn O. Pyrets produkter till våra kunder. Det exklusiva samarbetet innebär inte bara att vi får tillgång till fantastiska produkter med och att vi kompletterar vår varumärkesportfölj och att vi stärker vårt barnerbjudande, säger Hermann Haraldsson, koncernchef för Boozt AB.

De första Polarn O. Pyret-produkterna blir tillgängliga på Boozt.com under andra kvartalet 2018.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Svenska Toys R Us:

Svenska Toys R Us: "Från dåliga till riktigt bra online"

Ingen konkurs för svenska Toys R Us.

Annons
Annons
EU är positiva till Googles

EU är positiva till Googles "förbättrade" e-handelstjänst

AdWords-experten: "Det går att fortsätta maxa sin försäljning".

Euroflorists vd lämnar sin post

Euroflorists vd lämnar sin post

Efterträdaren har redan tagit över.

JS Energi höjer tempot - lanserar ny e-handel för begagnat

JS Energi höjer tempot - lanserar ny e-handel för begagnat

Satsar på återvinning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotea börjar med båtleveranser

Apotea börjar med båtleveranser

Får draghjälp av nystartat bolag.

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

Lägger rabarber på "några av Europas mest eftertraktade fälgar".

Med fullt fokus på nätet efter 60 år med butiker

Helgläsning: Med fullt fokus på nätet efter 60 år med butiker

Kekäle säljer på nätet med butiker som marknadsföring.

Annons
Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta