Annons

Prisjakts lastbil ska visa vägen i Black Friday-djungeln

Prisjakts lastbil ska visa vägen i Black Friday-djungeln

2017-11-24 14:05

Jämförelsesajten öppnar "butik".

I går meddelade jämförelsetjänsten Prisjakt att många produkter faktiskt går upp i pris under Black Friday. Prisjakt gillar dock förstås shoppingdagen då den drar konsumenternas fokus till deras tjänst.

LÄS ÄVEN: 27% av produkterna går upp i pris på Black Friday

I sitt arbete med att locka in nya användare har Prisjakt nu lanserat “världens minsta största varuhus”, vilket helt enkelt är en liten lastbil. Lastbilen öppnade idag dörrarna på Götgatan 34 i Stockholm, där Prisjakts experter nu står och guidar Stockholmarna kring alla Black Friday-deals de kan göra på nätet.

Annons
Annons
- Under en reahögtid som Black Friday blir vår roll väldigt given, där vi kan uppmuntra konsumenten att kolla prishistoriken samt prisjämföra innan de handlar. På så vis hjälper vi dem att undvika både reabluffar och konsumtionshets där man handlar enbart för att det är en röd prislapp, säger Carl Vult von Steyern, Sverigechef på Prisjakt, i ett pressmeddelande.

"Ta plats i det fysiska rummet"

I “varuhuset”, det vill säga lastbilen, kan kunderna inte handla något utan det handlar enbart om att prisjämföra produkter som de är intresserade av att köpa.

- Att under Black Friday i och med pop-up-varuhuset ta plats i det fysiska rummet och hands on hjälpa konsumenten att prisjämföra under den pågående shoppingrundan känns därför riktigt bra för oss! säger Carl Vult von Steyern.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

"Felet har precis uppdagat sig".

Annons
Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Annons
Annons
Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Sweef söker:

Online Merchandiser

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta