Annons

Rätt plagg på rätt kropp när stylisten öppnar webbshop Foto: stylinganna.se Anna Nilsson

Rätt plagg på rätt kropp när stylisten öppnar webbshop

2016-03-22 10:18

Anna Nilssons Shop.byStylists.se säljer kläder och skönhetsprodukter efter bland annat figur, hudton och stiltyp.

Stylisten Anna Nilsson har precis lanserat webbshopen Shop by Stylists som inriktar sig på mode och skönhetsprodukter. Butiken skiljer sig från andra nätbutiker på så sätt att kläderna inte är rangordnade efter olika typer av plagg, utan istället efter till exempel kroppsform, stiltyp och färgskala.

- Här finns det plagg som passar dig om du exempelvis är päronformad, har en klassisk stil eller varma färger i din personliga färgskala. Tycker du att du har en stor rumpa så finns det plagg som får den att se mindre ut, tycker du att du har små bröst så finns det plagg som gör att de ser större ut och mycket mer, förklarar Anna Nilsson.

Vill ge kunderna "wow"-effekt

Att försäljning av kläder som passar kunden är positivt både för kunden och för butiken, som slipper returer, är något som bland annat Fitbay och EasySize tidigare tagit vara på.

Shop by Stylists öppnade i söndags men Anna Nilsson har även sedan tidigare arbetat som personlig stylist. Hon säger sig ha haft ett intresse för smink och mode sedan barnsben och för ungefär sex år sedan startade hon sin blogg, där hon också ger människor tips och råd när det kommer till mode.

Annons
Annons
- En natt så drömde jag att jag hjälpte människor att shoppa, när jag vaknade på morgonen så kändes det så rätt så jag började googla på utbildningar. Sen dess har jag jobbat som stylist och hjälpt människor att förstå att det räcker med små enkla medel för att få den här ”wow”-effekten, skriver hon på sin blogg.

Showroom i Jönköping

Utöver att sälja kläder genom e-handeln driver Anna Nilsson ett showroom i Jönköping, och har en del verksamhet i Stockholm och Göteborg. På sin sida uppmanar hon kvinnor att boka in personliga möten eller tjejkvällar med kompisgänget, för att till exempel få hjälp med att uppdatera sin garderob.

Den egna e-handeln bygger på en idé som Anna Nilsson ska ha haft en längre tid.

- Jag brinner oerhört mycket för att hjälpa andra människor att förstå att det räcker med små enkla knep såsom rätt form, snitt, material och färg för att göra skillnad. Webshopen gör det möjligt för mig att hjälpa fler!

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

"Vi har en tydlig position som en kvalitetsspelare gentemot våra konkurrenter".

Annons
Annons
Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Ska stå för uppemot 40 procent av omsättningen om fem år.

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

De ligger betydligt högre än snittet på 21 procent.

Indiska toppar laget - rekryterar två modeveteraner

Bägge har tidigare jobbat på Åhléns.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Omniaktör teamar upp med The Mauler: "Spot on för oss"

Ska webbsända träningstillfällen från stjärnans gym.

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

"Tycker att de har byggt ett fint bolag med rätt tänk".

Nu omsätter svensk e-handel 67 miljarder kronor

Motsvarar knappt 9 procent av den totala detaljhandeln.

Annons
Annons

Simris Alg ökar förlusten - backar 22 miljoner

Lånade 4 miljoner i väntan på investerare.

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

Även enkel returprocess högt upp på önskelistan.

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Bytte strategi och vann kundernas hjärtan.

Rattsurfning förbjöds - handsfree ökade med 400%

Men endast 5 procent av ökningen skedde i e-handeln.

PostNord om Coops exit:

PostNord om Coops exit: "Så gör de varje år"

Omförhandlar och hoppas hitta lösning.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

SwedOffice söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta