Rekordår för Askås – fick ny kund varannan vecka

Skincity och Efva Attling bland “flyttfåglarna” som lagt om sina e-handelsplattformar till leverantören.

Året som gått har varit ett framgånsgrikt år för plattformsleverantören Askås. Flera framgångsrika e-handlare har under året valt att flytta sina sidor till leverantören, däribland Skincity, Efva Attling och Bengans Skivbutik.

– Det har onekligen varit ett händelserikt år för oss. Vi har genomfört en rad stora och mindre projekt både åt kunder som varit med oss sedan tidigare och kunder som vi haft äran att få börja arbeta med under året, säger Jonas Askås i ett pressmeddelande.

Annons

20-årsjubileum 2017

Askås var tidigt ute och grundades redan 1997 i Säffle. Nästa år är det alltså 20-årsjubileum och företaget upplever själva att andelen “flyttfåglar”, alltså de som byter plattform från en leverantör till en annan, ökar.

– Många ser behov av mer avancerad funktionalitet och även av att effektivisera rutiner för orderhantering, kundtjänst och returhantering som är personalintensiv och kostsam. Askås har alltid arbetat strategiskt med att bygga bort och lösa dessa problem och vi fokuserar tydligt på att leverera en totalupplevelse. Att kunna arbeta effektivt och skalbart är nyckeln till framgång för e-handlare, säger Jonas Askås.

Modehandel sist ut i år

Under 2016 har även många befintliga kunder fått ny design på sin e-handel och året avslutades med att familjeföretaget Modevillan rullade ut sin e-handel på Askås plattform den 20 december.

- Askås erbjuder ett helhetskoncept med en tydlig specifikation vad som ingår samt en mycket funktionsrik och snabb e-handel. Att kunskapen finns att bygga ett koncept med omnichannel-lösning har också varit av stor vikt vid val av leverantör, säger Freddie Hall, VD på Modevillan i pressmeddelandet.

Annons