Responsivt och B2B ska ta Efva Attling till nästa nivå

I höst är det dags för smyckesföretaget att lansera sin nya nätbutik och i samband med det gör man ett plattformsbyte.

Igår kunde Ehandel.se berätta att Zoovillage valt att skrota sin egenutvecklade plattform för en färdig lösning. Modesajten är dock inte ensamma om att genomföra ett plattformsbyte.

Smyckesdesignern och konstnären Efva Attling startade sin verksamhet för nästan 20 år sedan och 2011 lanserades en flaggskeppsbutik på nätet med hjälp av Panagora. När det i oktober är dags för en ny version av nätbutiken är det däremot e-handelsleverantören Askås som fått förtroendet.

Annons

– Det känns riktigt roligt att vi har fått Efva Attling som kund. Det är ett starkt varumärke och ett spännande och expansivt företag, säger Jonas Askås, VD för Askås.

Sudda ut gränsen mellan butik och online

Efva Attling har idag egna butiker i Stockholm, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Oslo och New York. Företaget är etablerat i fler än tio länder, med åtta konceptbutiker och 200 återförsäljare, därför var det viktigt med en e-handelslösning som passade för både B2C och B2B.

Och med tanke på den mobila handelns framfart låg även en helt responsiv design och funktionalitet högt upp på prioriteringslistan.

– Vår nuvarande e-handel är inte fullt responsiv, vilket känns som en självklarhet idag. Vi ser att det finns stora utvecklingsmöjligheter för e-handeln och vi vill sudda ut gränsen mellan försäljning i butik och online för att kunna ge bästa tänkbara service till våra kunder, säger Petra Dranger Jendermyr, Marketing Director på Efva Attling.

Annons