Annons

Robotlager ska lyfta Toys R Us nordiska e-handel Jens Hansen, COO

Robotlager ska lyfta Toys R Us nordiska e-handel

2018-10-16 07:56

Top-Toy goes Autostore.

Den nordiska butikskedjan för barnprodukter, Top-Toy, är de som driver Toys R Us i Norden samt kedjan BR. Nyligen berättade företaget att Toys R Us var i hyfsat bra skick och inte på väg mot någon konkurs, vilket skett på andra ställen i världen.

LÄS ÄVEN: Svenska Toys R Us: "Från dåliga till riktigt bra online"

En av anledningarna till att det ska se ljusare ut här är att företaget snabbt genomfört en större satsning på e-handel.

- Vi är nu på väg att få ordning på e-handeln och ska gå från att vara dåliga till att bli riktigt bra online, berättade Top-Toys vd Per Sigvardsson i juni i år.

"Förverkliga vår omnikanalsstrategi"

Utöver att ha infört självklara funktioner som click & collect, samt att de är på gång med en helt ny e-handelsplattform, så kommer nu nästa nyhet på e-handelsfronten. Top-Toy har nämligen valt att investera i ett robotlager.

Annons
Annons
- Investeringen är ett led i vårt arbete med att förverkliga vår omnikanalsstrategi och därmed erbjuda en bättre kundupplevelse och integrera och effektivisera vårt varuflöde, säger Jens Hansen, COO på Top-Toy, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Ännu en stor e-handlare hoppar på robotlagret

Företaget Swisslog har fått i uppdrag att sätta upp ett Autostore-lager åt Top-Toy, som ska kunna hantera 100 000 lådor och 150 robotar. Initialt kommer det nya lagret dock att hantera 35 000 lådor med 60 robotar.

- Vi oerhört glada och stolta över att ha fått förtroendet att bli Top-Toys automationspartner på en hårt konkurrensutsatt marknad, säger Lars Hultén, vd på Swisslog Norden.

Den nya automationslösningen kommer att uppföras i anslutning till Top-Toys nordiska centrallager i Greve, Danmark.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> delar sin data med andra - sportmärke först ut

E-handlare delar sin data med andra - sportmärke först ut

"En komplett lösning för att stödja våra märkespartners".

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Kunderna slipper pålagd avgift.

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Siffrorna är inne för uppstickaren inom leksaker på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Integrerade butiken med huvudkontoret.

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Du behöver bara skicka in varorna "så sköter sig resten som ett självspelande piano".

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

Kraftig ökning för White Monday.

1
Annons
Annons
Banbrytande migränbehandling går all-in på <nobr>e-handel</nobr>

Banbrytande migränbehandling går all-in på e-handel

Tar den snabba vägen och vänder sig direkt till konsumenterna.

<nobr>E-handlare</nobr> var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

"Ska vi bli världens största och bästa e-handelsplattform för varumärken inom mode och livsstil".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta