Annons

Svenska Toys R Us: Per Sigvardsson vd top-toy

Svenska Toys R Us: "Från dåliga till riktigt bra online"

2018-06-25 13:05

Ingen konkurs för svenska Toys R Us.

Ehandel.se har i flera artiklar beskrivit den stora amerikanska leksakskedjan Toys R Us förfall världen över. Detaljhandlaren var sen till e-handelskalaset och det har straffat sig med ett globalt sönderfall av den stora jätten.

LÄS ÄVEN:
Toys R Us i konkurs - lägger ner alla butiker i USA
Europeiska Toys R Us-butiker tas över av konkurrent

I Sverige, och Norden, är det dock inte moderbolaget Toys R Us som driver butikerna med samma namn, utan den danska leksakjätten Top-Toy. Tidningen Market rapporterar nu att det är full fart framåt för de svenska Toys R Us-butikerna, och kanske framför allt för deras e-handel.

Per Sigvardsson som är ny koncernchef för Top-Toy, sedan i januari, erkänner samtidigt att e-handeln inte varit i toppskick, men att man nu på kort tid gett den mycket kärlek.

Annons
Annons
- Vi måste tänka och agera som en e-handlare och kan inte hålla på och jobba med saker i ett år innan det genomförs. Vi arbetar med en stor intern kulturförändring och har blivit mycket snabbare på att få saker att hända, säger Per Sigvardsson till Market.

"På väg att få ordning på e-handeln"

Bland annat ska företaget på åtta veckor ha infört click and collect i koncernens samtliga butiker, som utöver Toys R Us även innefattar BR Leksaker. Enligt Per Sigvardsson är det mycket viktigt att kunderna har möjlighet att hämta varorna i butiken, då det är en av fördelarna som de har gentemot de renodlade e-handelskonkurrenterna.

Den största förändringen kan dock vara en helt ny e-handelsplattform, som företaget nu är på väg att lansera. Det ska handla om en "standardiserad, mordern och molnbaserad" plattform, som ska se dagens ljus innan Black Friday i år.

- Vi är nu på väg att få ordning på e-handeln och ska gå från att vara dåliga till att bli riktigt bra online, säger Per Sigvardsson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta