Annons

Scorett tar avstamp i Instashop och förnyad e-handel Scorett lanserade sin nya e-handel tidigare i veckan

Scorett tar avstamp i Instashop och förnyad e-handel

2018-03-15 16:30

Fortsatt fokus på omnikanal.

Under 2017 meddelade Scorett att de skulle möta konkurrensen från e-handeln bland annat genom att implementera ett omnikanalskoncept i sina butiker. 

LÄS ÄVEN: Scorett satsar på omnikanal och förnyar e-handeln

Nu kompletteras detta med en ny, omgjord, e-handel. Den ska ha lanserats tidigare i veckan.

- Fokus har legat på en förbättrad kundupplevelse och ökad konvertering. Ambitionen har varit att göra sortimentet mer lättillgängligt för kunden, en bättre anpassning för mobila enheter, samt att lyfta fram företagets produkter och varumärken på ett inspirerande sätt. 

Företaget startade sin e-handel år 2011 och det som nu sker är att man har bytt plattform och utvecklat en ny e-handel tillsammans med Jetshop. Syftet ska fortfarande vara att främja omnikanalkonceptet.

Annons
Annons

Lanserar Instashop

Samtidigt lanserar kedjan en helt ny så kallad Instashop, alltså en sorts e-handel via Instagram. Genom att koppla samman e-handelsbutiken med sociala medier hoppas man även på att kunna låta kunderna komma med så kallat användargenererat innehåll, även kallat UCG.

- Vår förhoppning är att inspiration, delaktighet och konsumentens intresse avatt få en bättre anpassning för mobila enheter, ska bidra till såväl ökad e-handelstrafik och konvertering, som engagemang och varumärkeskännedom. Det blir också lättare för kunden att finna produkter och smidigt kunna handla produkter de sett i sociala kanaler, säger Kim Sahlén, e-handelsansvarig på Scorett, i ett pressmeddelande.

Under våren väntar enligt företaget även en uppdatering av kundklubben, som bland annat ska ingå i lojalitetsprogrammet Voyado.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta