Annons

Sexleksaker säljer som smör i solsken trots regnig sommar Kärleken spirar lite extra när det är regnsommar

Sexleksaker säljer som smör i solsken trots regnig sommar

2017-07-27 10:30

Sinfuls försäljningen ofta 40 procent högre när det regnar än när solen skiner.

Regn och rusk på sommarhalvåret får oss att stanna inne i sängkammaren - och köpa fler sexleksaker. Redan 2015 kunde vi konstatera att sexshoppen Lastbryggan gjort den erfarenheten och efter ännu en sommar med tveksamt väder konstaterar nu konkurrenten Sinful samma sak.

"Vi svenskar blir mer kreativa"

Och för Sinful är effekten tydlig: Vid molnigt väder är försäljning många gånger är 40 procent högre när solen skiner. 

- När sommar och sol inte levererar så blir vi svenskar mer kreativa och hittar på saker att göra inomhus istället. Och i år är det bevisligen många som tycker att sexleksaker är ett kul sätt att kunna njuta av och utforska varandra på, säger Mathilde Mackowski, en av Sinfuls grundare, i ett pressmeddelande.

Appstyrda sexleksaker på modet

Modern teknik tar vi också med oss in i sovrummet och på Sinful har sommarens stora trend varit appstyrda sexleksaker, som bland annat möjliggör umgänge även om man semestrar på olika orter.

- De senaste åren har vi sett fjärrstyrda produkter som ger mannen möjlighet att ta kontroll över kvinnans njutning, men nu kan faktiskt kvinnan också styra mannen, konstaterar Mathilde Mackowski.

Bland annat finns numera appstyrda penisringar och vibratorer för kvinnor.

Värdet påverkar när folk beställer

Och enligt Sinful påverkar vädret inte bara hur många sexleksaker som beställs, utan även vilken tid på dygnet som leksakerna läggs i varukorgen. Är det mulet under semestern har företaget extra mycket att göra timmarna före lunch, vilket de tror beror på att många väljer att ligga kvar i sängen hela förmiddagen.

Annons
Annons

Är det istället gassande sol blir det på kvällskvisten som många order rullar in.

LÄS MER: 

Trots den tuffa konkurrensen - Sinful omsätter 100 miljoner

Nätvinhandlare fick guldpris - Sexshopsgrundare i tårar

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Hemköp öppnar sin nätbutik för B2B-handel

Hemköp öppnar sin nätbutik för B2B-handel

"Efterfrågan har varit stor".

Annons
Annons
Daniel Wellington förlorar rättstvisten mot Ur & Penn

Daniel Wellington förlorar rättstvisten mot Ur & Penn

Får punga ut med över en halv miljon.

Scoretts nya e-handel vinner pris för bästa nykomling

Northernspirit prisas för Årets satsning.

Tack Finland för vårt största Emeet någonsin!

Tack Finland för vårt största Emeet någonsin!

Hundratals deltagare tog det nordiska e-handelscommunityt till nya nivåer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Alla de bästa bilderna från Emeet i Helsingfors

Alla de bästa bilderna från Emeet i Helsingfors

Vilka var där?

Miljardbolag sprider nordisk sprit med ny e-handel

Miljardbolag sprider nordisk sprit med ny e-handel

Krångligt i hemlandet - då söker sig det e-handelssugna finska bolaget utomlands.

Annons
Annons

Del 4: "Hjälp, jag ska börja med influencer marketing"

Pingis och Simon lär dig (sig) allt om hur man lyckas med den nya tidens marknadsföring.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

TRIWA söker:

eCommerce Manager

Campadre söker:

Teamledare till Campadres Kundtjänst

Soft Goat söker:

Kundtjänstansvarig

PhoneIX söker:

Head of E-commerce & Digital Marketing


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta